کتاب غریبه ای در ساحل

An Island
(یک جزیره)
کد کتاب : 79007
مترجم :
شابک : 978-9641942047
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 174
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

نامزد جایزه بوکر سال 2021

معرفی کتاب غریبه ای در ساحل اثر کارن جنینگز

تصویری است از تاریخ متلاطم یک کشور آفریقایی روی جوانی آرمان گرا که در قیامی علیه دیکتاتوری پس از استقلال، قدرت را قبضه کرده دستگیر شده و ۲۵ سال را در زندان می‌گذراند. او پس از آزادی سعی می کند در جزیره ای غیر مسکونی، خاطرات گذشته‌اش را فراموش کند که با پناهجوی غریبه ای روبرو می‌شود و ذهنش مانند امواج متلاطمی که به ساحل می خورد به تلاطم می‌افتد.
غریبه ای در ساحل رمانی است جسورانه، وحشتناک، عمیق و در عین حال ظلمانی، نافذ و تکان دهنده، بازتابی از شکست آرمان گرایی و تداوم بی عدالتی و آوارگی انسان‌ها در دوران معاصر.
به گفته منتقدین ادبی این کتاب همان تاثیر بیگانه کامو، گزارش یک مرگ پیش‌بینی شده مارکز یا در قلب تاریکی ژوزف کنراد را بر انسان می گذارد. برخی نیز آن را قوی ترین رمان سال ۲۰۲۱ می‌دانند.
کتابی بدون زمان و مکان و در عین حال در هر زمان و مکان

کتاب غریبه ای در ساحل

کارن جنینگز
کارن جنینگز (متولد 1982) نویسنده آفریقای جنوبی است.جنینگز در سال 1982 در کیپ تاون، آفریقای جنوبی، دختر یک مادر آفریقایی و یک پدر انگلیسی به دنیا آمد. پدر و مادرش هر دو معلم بودند. او دارای مدرک کارشناسی ارشد در ادبیات انگلیسی و نویسندگی خلاق از دانشگاه کیپ تاون، و دکترا در نویسندگی خلاق از دانشگاه کوازولو-ناتال است. از سال 2021، او کار دکترای تاریخ را در دانشگاه ژوهانسبورگ دنبال می کند. او در دانشگاه فدرال گویاس، برزیل، در مورد رابطه تاریخی بین علم و ادبیات، با اشاره خاص به حشرات اجتماعی، تحق...