کتاب فکر کن یادبگیر موفق شو

Think, Learn, Succeed
درک ذهن و استفاده از آن برای پیشرفت در تحصیل،کار و زندگی
کد کتاب : 79047
مترجم :
شابک : 978-6226829021
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 251
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فکر کن یادبگیر موفق شو اثر کارولین لیف

کتاب پیش رو به زبانی ساده از فرایندهای پیچیده عصب شناختی پرده برمی دارد و از تاثیرات شگفت انگیزی که ذهن انسان بر زندگی او برجای می گذارد سخن می گوید. مولف به مخاطب خود کمک می کند تفکرات سالمی بسازد و ابزاری قدرتمند در اختیار او می گذارد تا تغییرات معناداری در زندگی اش شکل دهد. خواننده با کمک مطالب این اثر و فراگیری چگونه پردازش اطلاعات و تفکرات فردی خود راه رهایی از مشکلات گوناگون در زمینه یادگیری، به خاطر سپردن مفاهیم، استرس مزمن و… رهایی پیدا می کند و گامی در مسیر موفقیت برمی دارد.

کتاب فکر کن یادبگیر موفق شو

کارولین لیف
دکتر کارولین لیف (متولد: 1963 ، هراره ، زیمبابوه) آسیب شناس ارتباطات و عصب شناس شناختی دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری در آسیب شناسی ارتباطات و کارشناسی کارشناسی ارشد Logopaedics از دانشگاه کیپ تاون و دانشگاه پرتوریا در جنوب آفریقااست. وی متخصص روانشناسی شناختی و فراشناختی است.
قسمت هایی از کتاب فکر کن یادبگیر موفق شو (لذت متن)
همه ما می دانیم که تغییر زمانبر است و در مسیر موفقیت چالش هایی وجود دارد؛ اما افراد کمی تمایل به استقامت دارند. بسیاری از ما زمان مورد نیاز برای تغییر یک رفتار را کاملا درک نمی کنیم. به همین دلیل، در این کتاب به اهمیت علم حافظه تاکید می شود که نه تنها برنامه ای ساده و سریع برای حل مسئله، بلکه تضمین کننده پیروزی سریع است. موفقیت واقعی به سخت کوشی نیاز دارد. باید به یاد داشته باشیم که حافظه از افکار تشکیل شده است. هر کاری که ما انجام می دهیم، در ابتدا فکری است که در مغز ما ساخته می شود. ریشه هرچیزی که می گویید و انجام می دهید، حافظه است که از طریق تفکر در مغز خود ساخته اید. ساخت حافظه به زمان نیاز دارد (21 روز برای ساخت حافظه بلند مدت و 42 روز دیگر برای تبدیل این حافظه به یک عادت فکری)، چرا که هیچ چیز ارزشمندی فوری اتفاق نمی افتد. ما می توانیم رویاهایمان را به واقعیت تبدیل کنیم؛ اما ابتدا باید درک کنیم که برای ایجاد یک تغییر، به زمانی بیشتر از یک ثانیه، که برای فرستادن پست در توییتر صرف می کنیم، نیاز است. عصر فناوری، اشتیاق به دیدن فوری نتایج، از جمله تغییر و موفقیت را به همراه داشته است؛ اما هیچ راه حل سریعی برای موفقیت وجود ندارد. تلاش برای انجام سریع کارها و بعد تسلیم شدن به خاطر این که کار با سرعت دلخواه شما انجام نشده، روشی ناسالم است. این کار باعث نگرانی شما شده، مغز و جسمتان را تهدید می کند و شما را در یک چرخه سمی نگه می دارد؛ اما هر زمان که دلتان بخواهد، می توانید به این روند پایان دهید. فعال سازی مغز از طریق انتخاب ها، زمینه پرورش حافظه را فراهم می کند. مثل وقتی که جسم خود را تمرین می دهید تا در ماراتن بدود یا استاد یک ورزش جدید در باشگاه شود، مغز شما هم برای توسعه و دستیابی به موفقیت به زمان نیاز دارد. ما به سادگی می پذیریم که توسعه مهارت و تخصص در یک ورزش به زمان نیاز دارد؛ اما وقتی نوبت ذهن می رسد، این مسئله را فراموش می کنیم. چنین چارچوب ذهنی به چرخه بی پایانی از یادگیری پرشتاب برای یک امتحان یا کار می انجامد. با وجود این، روز بعد بیشتر این مطالب فراموش شده است.