کتاب ترا روایت

Tera Revayat
روابط بیش متنی روایت ها (نظریه ها و نقدهای ادبی-هنری14)
کد کتاب : 79171
شابک : 978-6222600396
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 480
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب ترا روایت اثر بهمن نامورمطلق

کتاب « ترا روایت» "روابط بیش متنی روایت ها (نظریه ها و نقدهای ادبی-هنری14) " نوشته بهمن نامورمطلق توسط انتشارات سخن منتشر شده است.
روایت که می توان آن را ( بازنمایی یک رخداد ذهنی یا واقعی ) تصور کرد، تأثیر تعیین کننده ای بر زندگی بشری به جای گذارده است؛ چنانچه یکی از مهم ترین عوامل تمایز انسان از موجودات دیگر به شمار می رود. در حقیقت انسان، موجودی روایت پرداز بود و این قابلیت را خیلی زود متوجه شد، از قدرت روایت آگاهی پیدا کرد و از آن برای آگاهی بهره جست. ویژگی روایت پردازی انسان، هیچ گاه از وی جدا نشده و همواره در قالب های بیانی و نظام های نشانه ای گوناگون بروز و ظهور پیدا کرده است. همواره روایت پردازی، بخشی مهم از زندگی فرهنگی انسان محسوب می شده است. از روایت های آیین-نمایشی، شفاهی و تصویری گرفته تا نقالی های اسطوره ای، قصه های مذهبی، روایت های سینمایی و چندرسانه ای. به همین دلیل، تاریخ بشری هیچ زمانی را به یاد نمی آورد که در آن از روایت بی بهره بوده باشد. زیرا خاطره و روایت به طور تنگاتنگ در هم تنیده شده اند و...

کتاب ترا روایت

بهمن نامورمطلق
بهمن نامور مطلق (متولد ۱۳۴۱) نشانه‌شناس ایرانی و استادیار گروه فرانسه دانشگاه شهیدبهشتی‌ست. او پس از سپری شدن کارشناسی مترجمی زبان فرانسه برای ادامه تحصیل به فرانسه عزیمت کرد. کارشناسی ارشد خود را در رشته زبانشناسی و رایانه از دانشگاه بلزپاسکال در کلرمون-فران گرفت. سپس دکتری خود را در رشته ادبیات تطبیقی و در همان دانشگاه ادامه داد. او از سال ۱۳۸۱ تا سال ۱۳۸۸ دبیر و معاون پژوهشی فرهنگستان هنر بود. وی هم اکنون معاون پژوهشی خانه هنرمندان ایران است.
دسته بندی های کتاب ترا روایت