کتاب مبانی و مرزهای حکمرانی مشورتی

Foundations and Frontiers of Deliberative Governance
کد کتاب : 79844
مترجم :
شابک : 978-6227489910
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 341
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب مبانی و مرزهای حکمرانی مشورتی اثر جان اس درایزک

کتاب «مبانی و مرزهای حکمرانی مشورتی» اثری نوشته «جان درایزک» است که اولین بار در سال 2010 منتشر شد. «دموکراسی مشورتی» اکنون به یکی از تأثیرگذارترین عوامل در تئوری، اصلاح، و مطالعه دموکراسی تبدیل شده است. این کتاب که به جدیدترین تحولات در این مفهوم می پردازد، جنبه های گوناگون «دموکراسی مشورتی»—از مبانی مفهومی گرفته تا مهم ترین چالش های پیش رو در به کارگیری آن ها—را مورد تحلیل و بررسی قرار دارد: پژوهش درباره تاریخ و عصر «دموکراسی مشورتی»؛ تغییر مسیرهایی که این مفهوم داشته است؛ و همینطور منطق سیستم های مشورتی. چگونه می توان به «مشروعیت مشورتی» در جوامع بزرگی دست یافت که در آن ها، مشورت به صورت رو در رو با تمام اعضا چندان امکان پذیر نیست؟

کتاب مبانی و مرزهای حکمرانی مشورتی

جان اس درایزک
جان اس. دریزک (زاده 23 ژوئن 1953) یک استاد در مرکز دموکراسی مشورتی و حکومت جهانی در موسسه مدیریت و تحلیل سیاست دانشگاه کانبرا است.درازک دارای مدرک لیسانس است. (افتخارات) در اقتصاد و سیاست از دانشگاه لنکستر (1974)، کارشناسی ارشد. در سیاست از دانشگاه Strathclyde (1976) و Ph.D. در دولت و سیاست از دانشگاه مریلند (1980).
دسته بندی های کتاب مبانی و مرزهای حکمرانی مشورتی
نکوداشت های کتاب مبانی و مرزهای حکمرانی مشورتی
A thoughtful and concise depiction of deliberative democracy today.
تصویری اندیشمندانه و موجز از «دموکراسی مشورتی» در دنیای امروز.
Amazon Amazon

It will prove to be a useful referent for future deliberative democracy research.
این کتاب نام خود را به عنوان مرجعی سودمند برای تحقیقات مربوط به «دموکراسی مشورتی» در آینده، مطرح خواهد کرد.
International Journal of Communication

A fresh look at the foundations of the field.
نگاهی نو به مبانی این حوزه.
PhilPapers

قسمت هایی از کتاب مبانی و مرزهای حکمرانی مشورتی (لذت متن)
گسترش این حوزه منجر به تنوع زیادی هم در عرصه نظریه و هم در عرصه عمل شده است. زمان برای ارائه تعریف هایی واقعا یکپارچه و جامع درباره ماهیت «دموکراسی مشورتی» ممکن است به زودی بگذرد؛ اگر هم اکنون نگذشته باشد.

نظریه پردازان و فیلسوفان سیاسی، زندگیشان را اغلب از راه نقد نظریه ها و فلسفه های دیگران می گذرانند. بنابراین، مهم ترین نظریه پردازان سیاسی همان هایی اند که بیشترین حجم نقدها را دریافت می کنند و بر مبنای همین معیار می توان فهمید «دموکراسی مشورتی» در بین مهم ترین نظریه های سیاسی معاصر است.

این واقعیت که دانشمندان سیاسی در سنت تجربی، اکنون برای رد این ادعا تلاش می کنند که «دموکراسی مشورتی» به توانایی مشورتی بالقوه شهروندان ارتباط دارد، خودش دلیل دیگری برای خرسندی است. این توجه روزافزون، بیانگر این واقعیت است که «دموکراسی مشورتی» به بررسی جدی نیاز دارد.