کتاب اثر نشان

Asar Neshan
(درآمدی بر رویکرد نشانه شناختی به مفهوم سند و مطالعات اسنادی جنگ/دفاع مقدس)
کد کتاب : 80694
شابک : 978-6001757365
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 100
سال انتشار شمسی : 1394
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اثر نشان اثر علیرضا کمری

«اثرنشان» عنوان کتابی از علیرضا کمری است که نظریه ای ژول ورنی اما راهبردی در حوزه مطالعات جنگ ارایه می کند. این کتاب را می توان افسوس نامه ای بر بی توجهی به نگاه داشت پدیده های جنگ تحمیلی عراق علیه ایران دانست. «اثر» و «نشان» هر کدام معنای مختص به خود را دارند. این دو کلمه ظاهرا هم معنا هستند و در لغت نامه ها در کنار هم آورده شده اند اما اگر دقیق بنگریم، اثر و نشان، هر کدام معنایی جداگانه دارند. «اثر» ناظر به آن چیزی است که در ظاهر به چشم دیده می شود؛ یعنی همان جای پا و علامتی است که از پدیده ای به جا می ماند اما «نشان» معنایی است که از آن پدیده استنباط و استحصال می شود.
«اثرنشان» یعنی آن چه اثر و نشان است و هم دلالت بر مفهومی دارد که از آن پدیده برداشت می شود. واژه ای که نویسنده اثر ساخته تا در حوزه مطالعات جنگ، پدیده ها به مفهوم وسیع کلمه، از جمله مطالعات سیاسی، اجتماعی، تاریخی و... هر آن چه به حوزه مطالعه جنگ برمی گردد، برای تفسیر و تعریف مطلوب و دقیق رویداد در کنار هم، به کار برده شود.

کتاب اثر نشان

علیرضا کمری
علیرضا کمری، پانزدهم خرداد 1339 در همدان به دنیا آمد و تحصیلات مقدماتی را در همان دیار به پایان برد.از دوران کودکی به دلیل شوق فراوان به مطالعه در اکثر کتابخانه‌های عمومی زادگاه خود عضو بود و از نخستین کسانی است که در سال 1348 به عضویت کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در همدان درآمد.گشت و گذار در بازار کتابفروشان همدان از جمله علاقه‌مندی‌های وی بود و از سنین نوجوانی در محافل فرهنگی و مذهبی حاضر می‌شد. در سال 1357 وارد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران شد و پس ا...