کتاب نقشه دانش

The Map of Knowledge
(تاریخ 1000 ساله ایده های کلاسیک)
کد کتاب : 80933
مترجم :
شابک : 978-6222672058
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 332
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

برنده جایزه RSL Jerwood سال 2016

معرفی کتاب نقشه دانش اثر ویولت مولر

کتاب «نقشه دانش» اثری نوشته «وایولت مولر» است که اولین بار در سال 2019 انتشار یافت. «مولر» به نقش هفت شهر—اغلب نزدیک یا در طول «حوضه مدیترانه»—در ذخیره سازی (از طریق کتابخانه ها، صومعه ها، یا مجموعه های شخصی)، ترجمه، اکتشاف، و انتقال دانش می پردازد. «اسکندریه»، «بغداد»، «کوردوبا»، «تولدو»، «سالرنو»، «پالرمو»، و «ونیز» مورد بررسی قرار می گیرند و همچنین، گروهی از اندیشمندان بزرگ که در زمانه کنونی به دست فراموشی سپرده شده اند، به مخاطبین معرفی می شوند—از جمله ادیب و مترجمی ایتالیایی در قرن دوازدهم به نام «ژرار کرمونا» که نقشی اساسی را در انتقال دانش از جهان عرب به اروپا ایفا کرد. «مولر» همچنین به تحولات شگفت انگیز در طول تاریخ می پردازد، مانند خاستگاه های کالبدشکافی اجساد و فعالیت پزشکان زن در ایتالیا در اواخر قرون وسطی.

کتاب نقشه دانش

ویولت مولر
ویولت مولر مورخ و نویسنده ای است که در نزدیکی آکسفورد انگلستان زندگی می کند. او دکترای تاریخ فکری را از دانشگاه ادینبورگ دریافت کرد و در آنجا پایان نامه خود را در مورد کتابخانه یک محقق قرن شانزدهم نوشت. او سه کتاب مرجع پاپ برای بازوی انتشارات کتابخانه Bodleian نوشته است.
نکوداشت های کتاب نقشه دانش
An impressive, wide-ranging examination of what might be called premodern intellectual and cultural geography.
پژوهشی شایان توجه و گسترده درباره موضوعی که آن را می توان جغرافیای فکری و فرهنگی پیشا-مدرن نامید.
Publishers Weekly Publishers Weekly

A dramatic story of how civilization was passed on and preserved.
روایتی دراماتیک درباره این که تمدن چگونه به نسل های بعدی منتقل شد و محفوظ ماند.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

Ambitious but concise, deeply researched but elegantly written, and very entertaining.
بلندپروازانه اما موجز، با تحقیقات کامل اما با نثری دلنشین، و بسیار سرگرم کننده.
Telegraph Telegraph

قسمت هایی از کتاب نقشه دانش (لذت متن)
اکنون آنقدر ثروتمند بودند که به خواب هم نمی دیدند و می خواستند به سبک ثروتمندان زندگی کنند. ساسانیان غذای مطبوع می خوردند، در خانه های مجلل زندگی می کردند و بر خود دانشمندان، موسیقی دانان و شعرای خوش قریحه را گرد می آوردند. عرب ها مفتون شده بودند.

با اشتیاق تمام مجذوب شدند و شکوه و عظمت ایران ساسانی را با سنت های درباری خود آمیختند و یکی از عجیب ترین و خارق العاده ترین فرهنگ هایی را پدید آوردند که جهان به خود دیده است.

در دهه های بعد از فتوحات مسلمانان، هزاران عرب به سمت شمال مهاجرت کردند و در عراق، ایران و در استان پهناور خراسان (حاصلخیز، مرفه و موطن شهرهای پرشکوه جاده ابریشم، مانند بلخ، مرو، نیشابور و سمرقند) اقامت گزیدند. با این حال، حاکمان امپراتوری جدید مسلمانان خیلی زود، مانند «اسکندر» قبل از ایشان، فهمیدند که حکومت با زور، غیرممکن است.