کتاب تاب آوری جوانان و فرهنگ

Youth Resilience and Culture
نقاط مشترک و پیچیدگی ها
کد کتاب : 82581
مترجم :
شابک : 978-6006774459
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 412
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب تاب آوری جوانان و فرهنگ اثر لیندا سی ترون

در قسمت‌های هفده گانه این کتاب که مشتمل بر ۱۷ فصل است و مطالب متنوعی برای علاقه مندان به تاب آوری جوانان و بررسی مولفه های فرهنگی ارایه کرده است، ۳۰ نفر دیگر از متخصصین حوزه تاب آوری از جمله خانم پروفسور «آن ماستن» از دانشگاه‌های مختلف دنیا همکاری داشته اند.
این کتاب در چهار بخش مطالب خود را ارائه می‌دهد؛ در بخش اول (تعاملات پیچیده به تاب آوری و فرهنگ)، مسیرهایی برای تاب‌­‌آوری در محیط، درک حوزه‌­‌های فرهنگی و رابطه­‌ آن­‌ها به فرآیندفرایندهای تاب­‌آوری‌ و تاب‌­‌آوری و فرهنگ: تنوع فرآیندهای حمایتی و سازگاری مثبت وجود دارد.
در بخش دوم (بررسی­‌های موردی تشریحی: تاب­‌آوری جوانان و فرهنگ)، مسیرهای فرهنگی به تاب­‌آوری: فرصت­‌ها و موانعی که دانش­‌جویان سیاه­‌پوست آفریقای جنوبی به­‌یاد می­‌آورند، تاب­‌آوری در میان جوانان زیمباوه و یتیمان، تعامل بین فرهنگ، تاب­‌آوری، خطرات و پیامدهای آن، مسیرهای فرهنگی به­‌سمت تاب­‌آوری: حمایت اجتماعی غیررسمی از جوانان در معرض خطر و تاب­‌آوری بخشی از فرهنگ من است: درک زبان و سرزمین در فرآیند فرایندهای تاب­‌آوری جوانان بومی وجود دارد.
انگ اجتماعی؛ کلیشه و هویت­‌های تاب­‌آوری و فرآیندفرایندهای آن در میان نوجوانان آمریکایی سیاه­‌پوست، نامرئی ­‌شدن در میان فرهنگ سفیدپوستان آمریکای جنوبی و فرآیندفرایندهای تاب­‌آوری، تاب­‌آوری و فرهنگ جوانان کر و لال در جوامع مختلف آمریکایی، موانع فرآیندفرایندهای تاب­‌آوری: درک تجربیات و چالش­‌های پیوستن کودک­‌ سربازهای قدیمی به جامعه‌ کانادایی و تأثیرات محیط­‌های چندفرهنگی خشونت بر واکنش­‌های تاب­‌آوری در میان نوجوانان و جوانان شهر ایتاگویی کلمبیا دیگر قسمت های موجود در بخش دوم است.
در بخش سوم ( تاب­‌آوری پژوهشی در میان فرهنگ­‌ها) هم مطالبی همچون ارزش حفظ نگرش و دیدی باز برای موارد متدولوژی در پژوهش­‌های تاب­‌آوری و فرهنگ، پژوهش­‌های خلاقانه­‌ کیفی در فرهنگ و تاب­‌آوری‌ و اصول اخلاقی در پژوهش­‌های تاب­‌آوری: احترام، ارتباط متقابل، مسوولیت مسئولیت­‌پذیری دیده میشود.
در بخش چهارم هم که نتیجه گیری نام دارد، فرهنگ و تاب­‌آوری: گام­‌های بعدی برای نظریه و عمل ، به رشته تحریر درآمده است.

کتاب تاب آوری جوانان و فرهنگ

لیندا سی ترون
لیندا ترون، (روانشناسی تربیتی)، استاد دانشکده علوم انسانی، دانشگاه شمال غرب آفریقای جنوبی است. تحقیقات او به بررسی این موضوع می‌پردازد که چرا و چگونه برخی از جوانان آفریقای جنوبی به خوبی با فقر، یتیم‌بودن، و/یا مشکلات یادگیری سازگار می‌شوند و چگونه زمینه‌های اجتماعی-فرهنگی فرآیند تاب‌آوری آنها را شکل می‌دهد. او دستیار سردبیر مجله بین المللی آموزش و روانشناسی مدرسه آفریقای جنوبی است. در سال 2013، انجمن آموزش آفریقای جنوبی به دلیل کمک هایش به درک غنی تر از فرآیندها...