کتاب یکصد و سی آهنگ محلی

Violin
برای ویولن و سازهای هم کوک
کد کتاب : 84892
شابک : 979-0802602854
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب یکصد و سی آهنگ محلی اثر سعید زرنیخی

آهنگ‌ها و ترانه‌های محلی نه‌تنها بخش مهمی از موسیقی ملّی، که بخش مهمی از فرهنگ ملی به‌شمار می‌روند. این گنجینه‌ی گرانسنگ حاوی مجموعه‌ای از عقاید، باور‌ها، آداب و رسوم، عواطف و ذوق و احساسات مردم یک سرزمین از زمان‌های دور تا به امروز است که چون آیینه‌ای شفاف بخش‌هایی از تاریخ پر‌فراز و نشیب هر قوم و ملتی را به نمایش می‌گذارد و هم از‌ این‌رو است که محققین و دانشمندان علوم انسانی در اقصی نقاط جهان، از دیرباز، گردآوری، تدوین و تجزیه و تحلیل آنها را وجهه‌ی همت خود ساخته‌اند.
این آهنگ‌ها و ترانه‌ها با داشتن خصایصی چون سادگی، زیبایی، پختگی، غنای درونی و در نهایت مختصر و مفید بودن، نمونه‌هایی شگفت‌انگیز از فصاحت و بلاغت عمیق مردمی را به‌نمایش می‌گذارند که در عین کامل بودن، ظرفیت بسط و گسترش فراوانی را در خود ذخیره دارند.
در حوزه‌ی موسیقی، سوای از کاربرد‌های حرفه‌ای آن در موسیقی‌شناسی و آهنگسازی و غیره، در زمینه‌ی آموزش نیز امروزه بیش از هر زمان در مدارس موسیقی فراگیری، نواختن و خواندن این آهنگ‌ها و ترانه‌ها، همراه سایر تمرینات تکنیکی توصیه می‌شود؛ چرا که بهترین دستمایه را برای پرورش ذوق و بالا بردن فرهنگ هنرجویان و نوازندگان در اختیار می‌گذارند.

کتاب یکصد و سی آهنگ محلی

سعید زرنیخی
سعيد زرنيخي يکي از هنرمندان گرانقدر است وي به سال 1336 خورشيدي در شهرستان اراک متولد شد و در سن يک سالگي به همراه خانواده خود به تهران آمد و پس از چندي با تشويق هاي پدر خود و استاد محمد رضا زرنيخي به فراگيري علم و هنر موسيقي روي آورد.لازم به ذکر است که اکثر هنرمندان ما که در رشته موسيقي وارد شدند، از همان اوائل کار با مخالفت والدين خود، به خصوص پدر مواجه مي شدند ولي از آنجايي که بخت و اقبال يار سعيد زرنيخي بود، اقوام او خصوصا" پدر وي از پشتيبانان و حمايت کنندگان او در راه فراگيري موسيقي بودند...
دسته بندی های کتاب یکصد و سی آهنگ محلی