کتاب تأملاتی درباب گیوتین و دار

Réflexions sur la peine capitale
کد کتاب : 85531
مترجم :

شابک : ‫‭978-6227720341‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 360
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1957
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب تأملاتی درباب گیوتین و دار اثر آلبر کامو

کتاب "تأملاتی درباب گیوتین و دار" مقاله ای درباره تاریخ مجازات اعدام قبل از لغو آن در فرانسه است که توسط دو نویسنده آلبر کامو و آرتور کوستلر نوشته شده است. این بررسی وضعیت انسان از منظر اگزیستانسیالیسم است که به شکل منحصربفردی وضعیت اعدام ها را در فرانسه بررسی میکند. این کتاب از چشم اندازی انتقادی موضوع اعدام ها را بررسی میکند و به آسیب های روانی و اجتماعی آن می پردازد. اثر حاضر توسط "مرتضی عسگری" و "وحید طباطبایی" ترجمه شده و انتشارات "نیلوفر" نیز آنرا به چاپ رسانیده است. آلبر کامو می دانست که مجازات اعدام هیچ ویژگی بازدارنده ای ندارد.
آرتور کوستلر، نویسنده و روزنامه نگار مجارستانی الاصل بود. کوستلر در بوداپست به دنیا آمد و جدای از سال های ابتدایی مدرسه، در اتریش تحصیل کرد. در سال 1931، کوستلر به حزب کمونیست آلمان پیوست، اما در سال 1938 پس از سرخوردگی از استالینیسم استعفا داد.
او که در سال 1940 به بریتانیا نقل مکان کرد، رمان تاریکی در ظهر خود را منتشر کرد، اثری ضد توتالیتر و شهرت بین‌المللی برای او به ارمغان آورد. در طول 43 سال بعد، کوستلر از بسیاری از اهداف سیاسی حمایت کرد و رمان، خاطرات، زندگی نامه و مقالات متعدد نوشت. در سال 1949، کوستلر به طور مخفیانه با یک بخش تبلیغات ضد کمونیستی بریتانیا در جنگ سرد به نام "اداره تحقیقات اطلاعات" (IRD) شروع به کار کرد، که بسیاری از آثار او را بازنشر و توزیع می کرد و همچنین فعالیت های او را تامین مالی می کرد. در سال 1976، او به بیماری پارکینسون و در سال 1979 مبتلا به لوسمی پایانی تشخیص داده شد. در 1 مارس 1983، کوستلر و همسرش سینتیا در خانه خود در لندن با بلعیدن مقادیر کشنده کپسول های توینال مبتنی بر باربیتورات جان خودشان را گرفتند.

کتاب تأملاتی درباب گیوتین و دار