کتاب قتل در لویاتان

Murder on the Leviathan
کد کتاب : 86070
مترجم :
شابک : 978-6229582176
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 344
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1998
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب قتل در لویاتان اثر باریس آکونین

کتاب «قتل در لویاتان» نسخه بریتانیایی با عنوان لویاتان، سومین رمان از مجموعه کارآگاهی تاریخی اراست فاندورین اثر بوریس آکونین است، اگرچه این دومین کتاب از این مجموعه بود که به انگلیسی ترجمه شد. آکونین سریال فاندورین را خلاصه‌ای از تمام ژانرهای پلیسی می‌دانست که هر رمان ژانر متفاوتی را نشان می‌دهد. لویاتان به سبک آگاتا کریستی اشاره می کند، با محیطی عجیب و غریب، بازیگرانی از شخصیت های غیرعادی که هر کدام اسرار خود را دارند و یک قتل عجیب برای شروع اکشن. داستان این رمان در سال 1878 اتفاق می‌افتد. داستان با قتل لرد لیتلبی، هر هفت خدمتکار و دو فرزند خدمتکارش در پاریس آغاز می‌شود. همه مسموم شدند به جز لیتلبی که با یک اثر باستانی هندی، مجسمه طلایی شیوا که متعلق به لرد لیتلبی بود و از اتاقش به همراه یک شال قدیمی هندی دزدیده شده بود، مسموم شد.

کارآگاه فرانسوی گوستاو گوش، مسئول تحقیقات، سوار کشتی مسافربری لویاتان می شود. گوچه می داند که قاتل باید یکی از مسافران درجه یک باشد، زیرا یکی از نشان های طلایی ویژه مسافران درجه یک کشتی در اتاق لیتلبی رها شده است. در میان مظنونان یک افسر ارتش ژاپن، یک اشراف انگلیسی اضافه شده، یک زن سوئیسی متاهل، و یک دیپلمات جوان باهوش روسی در راه رسیدن به سمت جدید خود در ژاپن هستند. دیپلمات، اراست فاندورین، کارآگاه چیره دست است، که هر یک از نتیجه گیری های نادرست گوش بی اثر را ساقط می کند و در پایان کار را به عهده می گیرد تا قاتل را پیدا کند.

کتاب قتل در لویاتان

باریس آکونین
باریس آکونین نویسنده‌ی گرجی‌الاصل روسی و از مشهورترین نمایندگان ادبیات پست‌مدرنیستی روسیه است. عمده‌ی شهرت او مدیون رمان‌های پلیسی-تاریخی است که با نقش‌آفرینی کارآگاهی به نام فاندورین، آوازه‌ای همپای پلیسی‌نویسان بزرگ جهان برای او به ارمغان آورده‌اند. به لطف رمان‌های آکونین، ادبیات پلیسی، که در روسیه معمولاً در رده‌ی ادبیات نازل و بازاری قرار می‌گرفت، جایگاهی همپای آثار فاخر ادبی پیدا کرده است.