کتاب فیزیکدانان بزرگ

Great Physicists
از گالیله تا هاوکینگ
کد کتاب : 86183
شابک : 978-9643184346
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 280
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب فیزیکدانان بزرگ اثر ویلیام کروپر

در کتاب "فیزیکدانان بزرگ "داستان هایی از زندگی و علم فیزیکدانان بزرگی که بعضی از آنان از شهرت بالایی برخوردارند و بعضی دیگر شهرت چندانی کسب نکرده اند، اما همه شان انسان هایی فوق العاده با علمی محسور کننده و شگفت آورند، گردآوری شده است. این کتاب در بردارنده مطالبی علمی، سرگرم کننده و اطلاعاتی مختصر در رابطه با علم شیمی، فیزیک و ریاضی می باشد و برای علاقه مندان به مطالعات علمی بسیار خواندنی است.

کتاب فیزیکدانان بزرگ

ویلیام کروپر
(William Herbert Cropper)ویلیام هربرت کراپر (متولد1927 )یک شیمیدان فیزیک کوانتومی آمریکایی است.کراپر مدرک کارشناسی خود را در دانشگاه ایالتی آیووا، دکترای خود را در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی به پایان رساند و در سال 1992 استاد بازنشسته شیمی دانشگاه سنت لارنس، نیویورک شد. در سال 2004، او در Saugerties، نیویورک ساکن بود.
قسمت هایی از کتاب فیزیکدانان بزرگ (لذت متن)
فیزیک از مشاهدات ساخته می شود. هیچ نظریه فیزیکی نمی تواند موفقیت آمیز باشد، هرگاه با مشاهدات تایید نشده باشد، و نظریه ای را که قویا با مشاهدات حمایت می شود، نمی توان انکار کرد. برای ما این مطالب حقایقی بدیهی است. اما در اوایل قرن هفدهم این درسها هنوز آموخته نشده بود. کسی که نخستین بار این آموزه را مطرح کرد که مشاهدات در علم، عامل اساسی است و منتها درجه اهمیت را دارد، گالیلئو گالیلی (گالیله) بود. گالیله ابتدا به مطالعه حرکت اجسام زمینی، پاندولها، گلوله های در حال سقوط آزاد، و پرتابه ها پرداخت. او مشاهداتش را به زبان ریاضی تناسبها خلاصه و داده های آزمایشی اش را به صورت ایده ال شده بزرگی برونیابی می کرد که امروزه آن را «اصل اینرسی (لختی)» می نامیم. این اصل به ما می گوید، که یک جسم پرتاب شده در امتداد یک سطح بی نهایت بدون اصطکاک، حرکتش را برای همیشه، با سرعت ثابت، ادامه می دهد. مشاهدات او آغاز علم حرکت بود که امروزه آن را «مکانیک» می نامیم.