کتاب مجموعه آثار جلال آل احمد

collection
مجموعه آثار 10 جلدی، باقاب
کد کتاب : 8680
شابک : 9782000075714
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 1397
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت
تعداد جلد : 10

مجموعه داستان های جلال آل احمد
collection
10جلدی، باقاب
کد کتاب : 8707
مترجم :

شابک : 9789644530852
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 1408
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت
تعداد جلد : 10

معرفی کتاب مجموعه آثار جلال آل احمد اثر جلال آل احمد

جلال آل احمد ، نویسنده و مترجم مشهور ایرانی از دسته روشنفکران قلم به دستی بود که بیشترین اثر را بر جریان نویسندگی معاصر نهاد. وی با زیر پا نهادن بسیاری از قید و بند های ادبی و شکستن رسوم نگارشی پیشین به سبک نوشتاری منحصر به فردی دست یاقته بود که تا حد امکان موجز و دارای ضرب آهنگی سریع و شتاب زده است. این نحوه ی نگارش سبب می شود تا لحن گفتار تا حدودی تند و پرخاش جو به نظر بیاید و بسیاری، نوشته های او را عصبی و عجول بدانند. اما این ایجاز کلام و بریدن شاخ و برگ ها و حتی نیمه کاره رها ساختن جملات، نه تنها ضربه ای به محتوای آثار او وارد نکرده، بلکه به آن ها شخصیت و اعتبار بخشیده و از نوعی صراحت کلام برخوردار است که مثابه ی آن به سختی در میان آثار دیگر نویسندگان به چشم می خورد.

حیطه ی فعالیت های ادبی جلال آل احمد را می توان به پنج دسته ی کلی تقسیم کرد که داستان ها، سفرنامه و مشاهدات، ترجمه ، مقالات و در نهایت نامه ها و خاطرات، حدود کلی کار های او را شامل می شوند. از معروف ترین داستان های جلال می توان به دید و بازدید، زن زیادی، مدیر مدرسه و از رنجی که می بریم اشاره کرد.

آثار جلال آل احمد ، آیینه ی تمام نمای اندیشه های او طی سالیان اندک زندگانی پر بار وی هستند و علاقمندان با مطالعه ی این مجموعه ی ده جلدی از نشر جامه دران، می توانند با سیر تکامل نوشته های او و سبک و سیاق مخصوص نگارش وی آشنا شوند.

کتاب مجموعه آثار جلال آل احمد

جلال آل احمد
جلال آل احمد (۲ آذر ۱۳۰۲ و براساس برخی روایت ها ۱۱ آذر، ۱۳۰۲، تهران - ۱۸ شهریور ۱۳۴۸، اسالم، گیلان) روشنفکر، نویسنده، منتقد ادبی و مترجم ایرانی و همسر سیمین دانشور بود. آل احمد در دههٔ ۱۳۴۰ به شهرت رسید و تأثیر بزرگی در جریان روشنفکری و نویسندگی ایران داشت. نویسندگانی چون نادر ابراهیمی و غلامحسین ساعدی از او تأثیر گرفتند.جلال آل احمد در ۱۱ آذر ۱۳۰۲ در خانواده ای مذهبی در محلهٔ سیدنصرالدین شهر تهران به دنیا آمد. وی پسر عموی آیت الله طالقانی بود. خانوادهٔ او اصالتا اهل شهرستان طالقان و روستای ا...
قسمت هایی از کتاب مجموعه آثار جلال آل احمد (لذت متن)
“زندگی برای آدم بی فکر همیشه راحت است. خورد و خواب است. و رفتار بهایم. اما وقتی پای فکر به میان آمد، تو بهشت هم که باشی آسوده نیستی.مگر چرا آدم ابوالبشر از بهشت گریخت؟ برای این که عقل به کله اش آمد و چون و چراش شروع شد. خیال می کنید بار امانتی که کوه از تحملش گریخت و آدم قبولش کرد چه بود؟ آدم زندگی چهارپایی را توی بهشت گذاشت و رفت به دنیای پر از چون و چرای عقل و وظیفه، به دنیای پر از هول و هراس بشریت.”

فردوسی از پس حمله اعراب و عوض شدن دور زمان ، می نشیند و با چه حوصله ای چه عظمتی را از غارت و فراموشی حفظ می کند، عظمتی را که متن اساطیر است و سازندۀ تاریخ است . عین کاری که جلال الدین رومی کرد در بحبوحۀ حملۀ مغول . و ببینیم آیا روشنفکر امروزی جرأت و لیاقت این را دارد که بنشیند و در مقابل هجوم غرب که قدم اوّل غارتش ، بی ارزش ساختن همه ملاک های ارزش سنّتی است چیزی را حفظ کند؟ یا چیزی به جای آنها بگذارد؟

اول باید برایتان بگویم که زنبورها از همان عهد دقیانوس از بلاهایی که بابا آدم سر ننه حوا آورده بود چشمشان ترسیده بود و از کار آدمیزاد پند گرفته بودند و همه کار و زندگیشون رو سپرده بودند دست علیا مخدرات. یعنی دست عمقزی ها و بی بی گیس درازها و خاله خان باجی ها و شاباجی خانم ها و نرینه ها رو فرستاده بودند مرخصی”