کتاب آدمی همان است که می خواند

You Are What You Read
راهنمای عملی خوب خواندن
کد کتاب : 89853
مترجم :
شابک : 978-6223130045
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 299
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب آدمی همان است که می خواند اثر رابرت دی یانی

به گفته رابرت دیانی، ما همان چیزی هستیم که می خوانیم. خواندن ممکن است ما را خوشحال کند یا ما را تحریک کند. ممکن است برای آموزش یا الهام بخوانیم. اما بیشتر از این، در خواندن خودمان را کشف می کنیم. ما به زندگی دیگران دسترسی پیدا می کنیم، امکانات بی حد و حصر وجود انسان را کشف می کنیم، درک خود را از دنیای اطراف خود توسعه می دهیم و از خواسته های پرتنش زندگی روزمره مهلت می یابیم. نویسنده در این کتاب، راهنمای عملی ارائه می دهد که نشان می دهد چگونه می توانیم با تبدیل شدن به خوانندگان ماهر و متعهد، مزایا و لذت های ادبیات را افزایش دهیم.
دی انی پیشنهاد می‌کند که ابتدا به آنچه نویسندگان می‌گویند و شیوه بیان آن‌ها توجه داشته باشیم، نه اینکه عجله کنیم که منظورشان چیست. او اشکال مختلف ادبیات، از مقاله گرفته تا رمان، داستان کوتاه تا شعر را در نظر می‌گیرد و در خوانش‌های نمونه آثار کلاسیک، رویکردهای سودمندی را برای هر یک نشان می‌دهد. او از طریق مجموعه‌ای از تقابل‌های روشنگر، لذت‌های متناقض خواندن را بررسی می‌کند: خواندن انفرادی در مقابل اجتماعی، تسلیم شدن یا مقاومت در برابر نویسنده، خواندن درونی یا بیرونی، و غیره. نویسنده با نه روش خواندن توصیه شده، افکار در مورد تجربیات مختلف خواندن چاپی و دیجیتالی، و توصیه هایی در مورد اینکه چه چیزی و چرا باید بخوانید، پایان می یابد.
این کتاب به سبکی واضح، جذاب و طبیعی نوشته شده است، یک راهنمای ضروری برای همه کسانی است که می خواهند خواندن و زندگی خود را غنی کنند.

کتاب آدمی همان است که می خواند

رابرت دی یانی
رابرت دی یانی استادیار علوم انسانی و مشاور آموزشی در مرکز پیشرفت تدریس در دانشگاه نیویورک است. در این سمت‌ها، او دوره‌های تفکر انتقادی، علوم انسانی بین‌رشته‌ای، بازرگانی و فرهنگ، تجارت و عموم مردم را تدریس می‌کند و کارگاه‌ها و مشاوره‌هایی را با اساتید در سراسر دانشگاه درباره جنبه‌های تمرین آموزشی برگزار می‌کند. قبل از آمدن به دانشگاه نیویورک، دکتر دیانی در کالج کوئینز و دانشگاه پیس و به عنوان استاد مدعو در هاروارد تدریس می کرد. او همچنین به مدت ده ...
نکوداشت های کتاب آدمی همان است که می خواند
The book enlarges our imaginations, yields moments of deepest pleasure, and helps us fathom the complexities of our own lives.
این کتاب تخیلات ما را بزرگ می کند، لحظاتی از عمیق ترین لذت را به ما می دهد و به ما کمک می کند تا پیچیدگی های زندگی خودمان را درک کنیم.
Linda Costanzo Cahir

This book is a lifeline thrown to us all.
This book is a lifeline thrown to us all.
Thomas L. Pangle and Lorraine Smith Pangle

قسمت هایی از کتاب آدمی همان است که می خواند (لذت متن)
پرسش مهمی که هنگام خواندن آثار ادبی و دیگر متون چالش برانگیز برای خوانندگان پیش می آید این است: «معنی این متن چیست؟» این پرسش آشناست و بی گمان منجر به کندوکاو اندیشمندانه می شود. نمی خواهم این پرسش را به کل کنار بگذارم. بااین حال، فکر می کنم باید توجه کنیم که چنین پرسشی درک ادبی را محدود می کند و به ویژه سدّ راه لذت ادبی می شود. برای آنکه تفکرمان دربارهٔ معنا مفیدتر باشد، باید آن را به تعویق بیندازیم و همراه با ملاحظات متنی دیگر به آن برگردیم. خواندن برای یافتن معنا مهم است، ولی نباید این طور باشد که فقط برای معنا بخوانیم و هدفمان از خواندن محدود به یافتن معنا شود.