کتاب چهل سال شاعری

Fereydoun moshiri and 40 years of poetship
نگاهی به شعر فریدون مشیری
کد کتاب : 92558
شابک : 978-6009041664
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 264
سال انتشار شمسی : 1393
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب چهل سال شاعری اثر مهشید مشیری

مجموعه حاضر به بررسی اشعار فریدون مشیری اختصاص یافته و دیدگاه ها و داوری هایی را که در سالیان گذشته پیرامون او صورت گرفته، در خود جای داده است. گزیده ای از بهترین آثار مشیری در این کتاب فراهم آمده و توضیحات و تفاسیری ارزشمند در رابطه با آن ها ارائه شده است که تا حدودی از حالات، اندیشه و تفکرات فریدون پرده برمی دارد.

کتاب چهل سال شاعری

مهشید مشیری
مهشید مشیری ، زادهٔ ۳۰ اسفند ۱۳۳۰ در تهران، فرهنگنویس ومترجم است. او، که دکترایش را در رشتهٔ زبانشناسی از دانشگاه سوربن دریافت کرده‌است، نویسندهٔ نخستین فرهنگ الفبایی ـ قیاسی زبان فارسی است.
قسمت هایی از کتاب چهل سال شاعری (لذت متن)
فریدون مشیری در بیست سالگی نمی بایستی چنین غمگین و در بهار افسرده می بود. خوشبختانه حالت ناامیدی در شعرهای مشیری (هرچند با سرعت کم) به امید تبدیل می شود. در شعرهای بعدی مشیری به خود حق نمی دهد که در نقش شاعر تخم یاس و ناامیدی را بپراکند. خواننده های شعر، پیر یا جوان، در حکم شاگردان و از آن نزدیکتر، حکم فرزندان شاعر را دارند. اگر قرار باشد که آنها از شاعر تاثیر بگیرند، اگر این تاثیر منفی باشد، آیا شاعر، که شاعر مردم است، که شاعر متعهد است، که می داند شعر چیست و فقط «مرثیه گوی دل دیوانه خویش» نیست، وظیفه اش را درست انجام داده است؟ خوشبختانه رنگ متین امید در متن اغلب شعرهای مشیری، خصوصا در شعرهای دوران پختگی جلوه گری می کند و ما در جای جای این کتاب از آن سخن گفته ایم.