کتاب خلوت پیکاسو

Picasso's closet
کد کتاب : 93898
مترجم :
شابک : 978-6227678277
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 113
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب خلوت پیکاسو اثر آریل دورفمن

در هسته نمایشنامه یک سوال واقعی در مورد زندگی پیکاسو در طول سال های جنگ وجود دارد، زمانی که صلح طلب مشهور و خالق قطعه ضد جنگ "گرنیکا" در صلح و بی طرفی ظاهری در پاریس زندگی می کرد در حالی که هنرمندان اطراف او تحت آزار و اذیت قرار می گرفتند. نمایشنامه نویس تعجب می کند که آیا پیکاسو در حالی که به نقاشی زیر چشم ناپسند نازی ها ادامه می داد، مقاومت را نادیده گرفت یا در آن شرکت کرد؟ و چه احساسی باید نسبت به آن داشته باشد؟

دورفمن پیشنهاد می‌کند که پیکاسو بیشتر در استودیوی شلوغ خود باقی می‌ماند (تقدیر از مجموعه شلوغ لوئیس فولدن)، و کارهای هنری را که از نمایش دادن آن‌ها منع شده بود در حالی که از رژه مهمانان ناخوانده، چه واقعی و چه خیالی، جلوگیری می‌کرد، به نمایش گذاشت. آنها شامل معشوق او، هنرمند دورا مار (کاترین کلاروو) و شاعر مکس جیکوب (بیل هملین)بودند.

کتاب خلوت پیکاسو

آریل دورفمن
آریل دورفمان، زاده ی ۶ می ۱۹۴۲، نویسنده، نمایشنامه نویس، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر اهل شیلی و آمریکا است. دورفمن در بوینس آیرس چشم به جهان گشود. کمی پس از تولد آریل، خانواده اش به آمریکا نقل مکان کردند و او ده سال از دوران کودکی خود را در ایالات متحده گذراند. دورفمن به همراه خانواده در سال ۱۹۵۴ به شیلی رفت. او پس از حضور در دانشگاه شیلی در سال ۱۹۶۶ با آنگلیکا مالیناریچ ازدواج کرد و در سال ۱۹۶۷ به شهروندی شیلی درآمد، به همین خاطر از او بیشتر به عنوان نویسنده ای شیلیایی یاد می کنند. از دورفم...