کتاب شکستن طلسم وحشت

Exorcising Terror
(محاکمه شگفت انگیز و پایان ناپذیر ژنرال آگوستو پینوشه)
کد کتاب : 7139
مترجم :
شابک : 9786229950746
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 200
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

«آریل دورفمن» از نویسندگان برجسته در ادبیات شیلی

معرفی کتاب شکستن طلسم وحشت اثر آریل دورفمن

آریل دورفمن یکی از روایتگران اصلی دورۀ وحشت و سرکوب سیاسی در امریکای لاتین است. او پس از کودتای 1973 ژنرال آگوستو پینوشه در شیلی، مجبور به فرار و ترک میهن شد و سال‌های تبعیدش را صرف نوشتن از این فاجعه و آثار آن بر جامعۀ شیلی کرد. محاکمۀ ژنرال پینوشه، به عنوان آمر اصلی کشتار، شکنجه و سربه‌نیستی مبارزان سیاسی و حتی مردم عادی شیلی، برای دورفمن و هموطنان او به رویایی محال شبیه بود، اما بازداشت ناگهانی و جنجالی ژنرال در سال 1998 در لندن گویی دریچه‌ای رو به امید و عدالت گشود.
دورفمن در این کتاب، ضمن پیگیری روند بازداشت و محاکمۀ ژنرال پینوشه، از آثار کودتای 1973 بر شیلی و نسل‌های آیندۀ این کشور سخن می‌گوید و ما را با ترس‌ها و امیدهای مردمی که تحت سرکوب زیسته‌اند آشنا می‌کند.

(برگرفته از متن ناشر)

کتاب شکستن طلسم وحشت

آریل دورفمن
آریل دورفمان، زاده ی ۶ می ۱۹۴۲، نویسنده، نمایشنامه نویس، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر اهل شیلی و آمریکا است. دورفمن در بوینس آیرس چشم به جهان گشود. کمی پس از تولد آریل، خانواده اش به آمریکا نقل مکان کردند و او ده سال از دوران کودکی خود را در ایالات متحده گذراند. دورفمن به همراه خانواده در سال ۱۹۵۴ به شیلی رفت. او پس از حضور در دانشگاه شیلی در سال ۱۹۶۶ با آنگلیکا مالیناریچ ازدواج کرد و در سال ۱۹۶۷ به شهروندی شیلی درآمد، به همین خاطر از او بیشتر به عنوان نویسنده ای شیلیایی یاد می کنند. از دورفم...
نکوداشت های کتاب شکستن طلسم وحشت
An excellent, quick and powerful read, accessible to everyone.
اثری شگرف، سریع و قدرتمند که برای همه قابل فهم است.
Publishers Weekly Publishers Weekly

Slim but dense with emotion.
کوتاه اما سرشار از عاطفه.
Amazon Amazon

By one of the greatest Latin American writers.
اثر یکی از برجسته ترین نویسندگان آمریکای لاتین.
Newsweek Newsweek

قسمت هایی از کتاب شکستن طلسم وحشت (لذت متن)
«پینوشه» چطور توانسته این همه شیلیایی را گول بزند؟ چطور می شود توضیح داد که این همه آدم باور کرده اند او همیشه از جنایات انجام شده در رژیمش بی خبر بوده و تا همین امروز هم باور دارند او بی گناه است؟

فراوان اند، بسیار فراوان اند کسانی که در این جنایات شریک بوده اند. بدون شک، اول از همه، صدها پرسنل نظامی و همدستان غیرنظامی آن ها که اوامر «پینوشه» را اجرا می کردند، مردانی که ماشه را می چکاندند یا بدن ها را کاردآجین می کردند یا گیره های فلزی را کار می گذاشتند.

و بعد دیگرانی هم هستند که مرئی نیستند، هزاران نفری که تحمیل این جنایات بر هم وطنان خود را انکار می کردند، با این که خوب می دانستند چه اتفاقی داشت می افتاد.