کتاب پنیر و کرم ها

The Cheese and the Worms
جهان یک آسیابان قرن شانزدهمی
کد کتاب : 94690
مترجم :
ابوذر فتاحی زاده
شابک : ‏‫‭978-6004903332‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 330
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1976
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب پنیر و کرم ها اثر کارلو گینزبورگ

پنیر و کرم ها مطالعه ای است در مورد فرهنگ عامه در قرن شانزدهم که از چشم یک مرد دیده می شود، آسیابانی که در جریان تفتیش عقاید محاکمه شد. کارلو گینزبورگ از سوابق محاکمه دومنیکو اسکاندلا، آسیابانی که با نام منوکیو نیز شناخته می شود، استفاده می کند تا نشان دهد که چگونه یک نفر به شرایط گیج کننده سیاسی و مذهبی زمان خود واکنش نشان داده است.
برای یک آسیابان معمولی، منوکیو به طرز شگفت انگیزی باسواد بود. او در شهادت محاکمه اش به بیش از دوازده کتاب از جمله کتاب مقدس، دکامرون بوکاچیو، سفرهای ماندویل، و کتابی «اسرارآمیز» که احتمالا قرآن بوده است، اشاره کرد. و آنچه را که خواند، با عباراتی که برای او آشنا بود، مانند نسخه خود از آفرینش، بازنویسی کرد: «همه چیز هرج و مرج بود، یعنی خاک، هوا، آب و آتش با هم مخلوط شدند؛ و از آن انبوه توده ای تشکیل شد - درست همانطور که پنیر از شیر درست می‌شود و کرم‌هایی در آن ظاهر می‌شوند و اینان فرشتگان بودند.»

کتاب پنیر و کرم ها

نکوداشت های کتاب پنیر و کرم ها
A wonderful book...
کتابی فوق العاده...
New York Review of Books New York Review of Books

Ginzburg has excavated a marvelous and melancholy tale. Lay readers know that historical work of this order requires formidable skills and dogged research... Ginzburg's discovery of Menocchio is a dazzling entry into the historical world of popular culture
گینزبرگ داستان شگفت انگیز و غم انگیزی را کشف کرده است. خوانندگان عادی می دانند که کار تاریخی این مرتبه نیاز به مهارت های فوق العاده و تحقیقات جدی دارد... کشف منوکیو توسط گینزبرگ ورود خیره کننده ای به دنیای تاریخی فرهنگ عامه است.
Washington Post Washington Post

قسمت هایی از کتاب پنیر و کرم ها (لذت متن)