کتاب مه

The Mist
کد کتاب : 95029
مترجم : محمدرضا حمیدی
شابک : 978-6222463564
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 230
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1980
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب مه اثر استیون کینگ

«مه» یک رمان ترسناک روانشناختی از نویسنده آمریکایی استیون کینگ است. اولین بار توسط Viking Press در سال 1980 به عنوان بخشی از گلچین نیروهای تاریک منتشر شد. در داستان، شهر کوچک بریجتون، مین در مه غلیظی پوشانده شده است که موجودات ماورایی را پنهان می کند. دیوید درایتون، قهرمان داستان و راوی داستان، که به همراه پسر خردسالش در یک سوپرمارکت پناه گرفته است، نه تنها در برابر موجودات مه، بلکه در برابر تهاجم متعصبانه سایر بازماندگان نیز تلاش می کند تا زنده بماند. کینگ در مه به مضامین ترس‌های ساخته‌شده توسط انسان و بنیادگرایی مذهبی می‌پردازد.

کینگ برای نوشتن «مه» از سفر به سوپرمارکت محلی خود پس از طوفان رعد و برق الهام گرفت و در طی آن حیوانات ماقبل تاریخ و حشرات غول پیکر را تصور کرد که ساختمان را محاصره کردند. در سال 1981 نامزد دریافت جایزه جهانی فانتزی و لوکوس شد و منتقدان آن را یکی از آثار نمادین کینگ و کلاسیک در ژانر خود می دانند. برخی از منتقدان از توضیح سطحی ماهیت مه گلایه داشتند، در حالی که برخی دیگر از ارائه سینمایی خشنود بودند.

کتاب مه

استیون کینگ
استیون ادوین کینگ که به اختصار با نام استیون کینگ میان مردم شناخته می شود، نویسنده ی رمان و داستان های کوتاه است که در ۲۱ سپتامبر ۱۹۴۷ در ایالات پورتلند در آمریکا به دنیا آمد. استیون یکی از برترین نویسنده های قرن حاضر محسوب می شود. اغلب آثار کینگ در ژانر وحشت بوده و می توان گفت که او برترین نویسنده ی ژانر وحشت در حال حاضر به شمار می آید.کینگ در سال ۱۹۷۰ از دانشگاه شهر مین (مکان تولدش) فارغ التحصیل شد و از آن زمان به بعد شروع به نوشتن داستان نمود. ۴ سال بعد کینگ موفق به انتشار اولین رمان خود ب...