کتاب قلعه لمبسر: عقاب های قلعه طبس

Lembsar Castle
سرگذشت فدائیان فرقه اسماعیلیه
کد کتاب : 95037
شابک : 978-6003381087
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 204
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب قلعه لمبسر: عقاب های قلعه طبس اثر حسن فضیلت خواه

تاب پیش رو به بیان سرگذشت فدائیان فرقه اسماعیلیه می پردازد. حسن صباح اسماعیلیان را به اوج قدرت و عزت رساند، از این رو به دلیل احترام و علاقه آنها به حسن صباح، نام او در اذهان مردم به یادگار مانده بود و او را قدیسی بزرگ و قهرمانی قدرتمند می نامیدند. حسن صباح آنچنان تشکیلات نیرومندی را بنیان نهاد که تصور برچیدن آن به ذهن هیچ کس خطور نمی کرد. چنان قشونی منظم از جنگاوران ترتیب داده بود که می دانست چطور با سران سلجوقی معامله کند. از این رو اثر حاضر سرگذشت و شرح حال فدائیان فرقه اسماعیلیه و فداکاری های حسن صباح را به تصویر کشیده است.

در بخشی از کتاب آمده است:

"

خبر قتل شیخ شرف الدین را اسماعیلیان آبادی های اطراف به قلعه طبس رساندند و شیرزاد قهستانی هم آن را از طریق کبوترخانه ها به الموت رسانید. هرچند قبلا این خبر دهان به دهان به الموت رسیده بود. اما صحت خبر قطعی گردید.

حسن صباح پیشوای اسماعیلیان که اراده ی آهنین و قلبی بس قدرتمند داشت از شنیدن خبر قتل شیخ شرف الدین بسیار دلگیر شد بویژه از نحوه قتل او و به دار کشیدن و سنگسار کردن او بسیار غضبناک گردید و همان روز سوگند یاد کرد که تقاص خون آن داعی دانشمند را به زودی خواهد گرفت!

در آن روز سیاه همه اطرافیان حسن صباح متوجه عمق ناراحتی و خشم حسن صباح شدند. می دانستند که او تصمیم خطرناکی خواهد گرفت!

تا اینکه روزی حسن صباح کیا بزرگ امید را به حضور خواست و خطاب به او گفت: بزودی دست انتقام از آستین فدائیان ما بیرون خواهد آمد و کاردشان نقش جلال الدوله و شیخ یوسف را بند خواهند آورد و رگ حیاتشان را خواهند زد. دوست و دشمن می دانستند که پیشوای اسماعیلیه و حاکم قلعه رفیع الموت در رای و تصمیم خود راسخ و استوار است و از جرم کسانی که خون یک داعی دانشمند را بریزند نخواهد گذشت. حسن صباح خلا وجود مرد دانشمندی چون شیخ شرف الدین را در خاک یکسان با تمام وجود حس می کرد و از نقش برجسته او به عنوان یک استوانه قدرتمند در آن ولایت آگاه بود و می دانست که دشمن او دست به چه جنایتی زده و چه انسان درشت و دانشمندی را از کیش اسماعیلیه گرفته و چه ضربه هولناکی را به اسماعیلیان خراسان و شاگردان او در مدرسه نظامیه وارد نموده است! کیفیت قتل شیخ هم بر حسن صباح بسیار گران آمد تا او با سیاست و نبوغی که داشت قدری صبر کرد تا آبها از آسیاب بیفتد و…"

کتاب قلعه لمبسر: عقاب های قلعه طبس

دسته بندی های کتاب قلعه لمبسر: عقاب های قلعه طبس