کتاب دستگاه نظری آنسلم استراوس

Strauss
همکنش گرایی نمادی زمینه ای
کد کتاب : 97071
شابک : 978-6229412077
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 260
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب دستگاه نظری آنسلم استراوس اثر حسین ابوالحسن تنهایی

دستگاه نظری آنسلم استراوس با تباری از فلسفه ی فرایندی وایتهد فلسفه ی پرگمتیستی دیویی و پارادایم همکنشگرایی نمادی بلومری و نیز با تأثیری از ،مارکس نمونه ی درست تافته ای از پیکربندی رویکرد کنش پژوهی یا ابداکشن دیالکتیکی است که در زمینه ی پژوهش طبیعت گرایانه ی فرود به زمین ،بلومری راه به آفرینش روش نظریه ی زمینه ای) GTM) پیدا می کند رویکردی کیفی که مهم ترین هدف آن تولید نظریه است استراوس با رویکرد استقرای کنش پژوهانه فرایند زندگی کنشگران را در جهان های اجتماعی مختلفی که در واقعیت زندگی روزمره سیستمی و تاریخی و در تمامی سطوح ،خرد میان ساخت و کلان قابل مطالعه است در پژوهش های میدانی و اسنادی دنبال ،کرده و واقعیت کنشگری آدمی را در برابر سلطه گری سیستم های سیاسی اقتصادی که با گوهر کنشگری آدمی ناسازگاری دارند به مثابه مصافی سیستمی تحلیل می کند .
استراوس با طرح دو نظریه ی بنیادی و صوری که هر دو نظریه هایی زمینه ای هستند در قلمرو جامعه شناسی پزشکی ،شهری ،اشتغال، هویت سازمان نظم گفتگوهای جدالی و گذرگاه پایگاهی به تولید نظریه پرداخته است. استراوس ضمن نقد آشکار کار کردگرایی ،پوزیتیویسم روش های پیمایشی علی گرایانه ،ناتاریخی و الزامات مصنوعی در تحلیل های ریاضی و آماری بر اهمیت مطالعات کیفی تأکید می.کند فصل دوم این کتاب به شرح مبسوط روش نظریه ی زمینه ای تقابل پارادایم شیکاگویی و کلمبیایی استراوس و گلیسر، و تأکید استراوس گلیسر و کربین بر ،استقرایی نافرضیه گرا، ناریاضی ،گرا و ناعددی بودن آن می پردازد.

کتاب دستگاه نظری آنسلم استراوس

حسین ابوالحسن تنهایی
حسین ابوالحسن تنهایی متولد سال 1330، در اصفهان می باشد. وی دارایکارشناسی روان‌شناسی و فلسفه از دانشگاه اصفهان در سال ۱۳۵۳ شمسی،کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی و انسان شناسی درسال۱۹۷۸ از دانشگاه بین المللی ایالات متحده دانشگاه سان دیگو،دکترای تخصصی جامعه‌شناسی و انسان شناسی در سال ۱۹۸۱از دانشگاه بین المللی ایالات متحده دانشگاه سان دیگو است. تنهاییعضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز می باشد.
دسته بندی های کتاب دستگاه نظری آنسلم استراوس