کتاب خورشیدی بر خاک

Khorshidi bar Khak
کتاب آفتاب (مجموعه داستان های ادبی، دینی)
کد کتاب : 97095
شابک : 978-6222442347
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 63
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب خورشیدی بر خاک اثر مژگان کلهر

داستان‌هایی کوتاه از قلم مژگان کلهر درباره‌ی فرازهایی از وقایع تاریخی و دینی که ذهنش را درگیر کرده‌اند.
راوی اولین داستان، یکی از مهم‌ترین شاهدان عاشوراست: خاک کربلا. راوی آخرین داستان نیز یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های مذهب شیعه است: حضرت فاطمه (ع) و داستانی کوتاه از آنچه در فراع پدر بر او گذشت.

کتاب خورشیدی بر خاک

مژگان کلهر
مژگان کلهر ویراستار ، نویسنده و مترجم ادبیات کودک و نوجوان در سال ۱۳۵۰ در تهران زاده شد. وی در رشتهٔ مترجمی زبان انگلیسی، تحصیل کرده است. مژگان کلهر از ویراستاران انتشارات افق و انتشارات پیدایش است. کلهر علاوه بر تألیف در حوزهٔ ادبیات کودک و نوجوان ترجمهٔ چند رمان را هم برای نوجوانان در کارنامه اش دارد. کتاب «هی با من دوست می شوی» نوشته او از سوی گروه کودک و نوجوان اسپانیا به زبان اسپانیایی منتشر شده است؛ این کتاب نخستین اثر مژگان کلهر است که به زبان اسپانیایی منتشر می شود.
قسمت هایی از کتاب خورشیدی بر خاک (لذت متن)
به کدام راه می رفتی؟ من پا به پایت می آمدم. پا به پایت آمدم. بیابان و کویر و سراب را پشت سر گذاشتیم. تشنه بودیم. از بیراهه می رفتیم. در تو سکوتی بود با عظمت تر از سکوت کویر. پا به پایت گام برمی یداشتم و برای اینکه گاهی نگاهت را متوجه خود کنم،کودکان خسته را قلمدوش می گرفتم و به پیرترها آب تعارف می کردم. پس هربار با نگاهت که گاه در عبور از دل ترک خورده ی زمین بر من می افتاد، هزار بار قد می کشیدم و شجاع ترین مرد میدان جنگ می شدم. به راه کوفه بودیم؟ گفتند: «مرگ حتمی است.» گفتند: «جنگ بی فایده است! »