کتاب هر قاصدکی یک پیامبر است

Har Ghasedaki Yek Payambar Ast
چراغ های رابطه 3
کد کتاب : 9764
شابک : 978-9643691998
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 48
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 17
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب هر قاصدکی یک پیامبر است اثر عرفان نظرآهاری

هر قاصدکی یک پیامبر است مجموعه ی قطعات ادبی عارفانه – عاشقانه ی «عرفان نظر آهاری» است؛ کسی که آشنایان با حوزه ی ادب کودک و نوجوان نام او را شنیده اند و آثار او را خوانده اند. نظر آهاری در نوشته های خود، نظری عارفانه به هر چیز می اندازد و از گل و درخت و گنجشک، خدایی خدا و بندگی انسانها را به تصویر می کشد. نگاهی که او به طبیعت، وقایع و انسانها دارد، نگاهی نو و ژرف است. نگاه او پنجره ای است که دل قاصدک را می شکافد و از دلش پیام آوری بی قرلر بیرون می کشد که پیامش را تنها بیداران می شنوند و غفلت زدگان خفته، نه پیامش را می شنوند و نه بی قراری اش را می بینند.

عرفان نظرآهاری دارای مدرک دکتری در رشته زبان و ادبیات فارسی است. کتاب‌های او به زبان انگلیسی، فرانسه، ترکی، کردی، عربی، ژاپنی، ایتالیایی، آلمانی، سوئدی، و هلندی … ترجمه شده‌است. وی تا کنون جوایز بسیاری را از آن خود کرده‌است، از جمله:جایزه ادبی پروین اعتصامی، جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، جایزه کتاب فصل و نیز لوح افتخار دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (ibby) در اسپانیا و ….

او یکی از نویسندگان کتاب «داستان صلح» است که در کره جنوبی به‌چاپ رسیده‌است. این داستان تاکنون به ۱۰ زبان ترجمه شده‌است و به صورت موسیقایی با آهنگ‌سازی محمد نصرتی منتشر شده‌است. این اثر موسیقایی مورد حمایت سازمان یونسکو قرار دارد.

نظرآهاری نگارش پنج عنوان کتاب پژوهشی در ادبیات فارسی با موضوع‌هایی همچون: عشق، قناعت، عدالت‌طلبی، ستم‌ستیزی، ارزش زندگی، مرگ و هستی را در پیشینهٔ خود دارد و آثار متعددی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان از او منتشر شده‌است؛ از جمله: راز مرواریدهای شهرزاد، در سینه‌ات نهنگی می‌تپد، پیامبری از کنار خانه ما رد شد، لیلی نام تمام دختران زمین است، جوانمرد نام دیگر تو، من هشتمین آن هفت نفرم، دو روز مانده به پایان جهان، روی تخته سیاه جهان با گچ نور بنویس. او در سال ۲۰۰۱ برگزیده نخست کنگره شعر زنان شد و «پشت کوچه‌های ابر» اثر این نویسنده به‌عنوان برگزیده جشنواره کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انتخاب شد. نظرآهاری هم‌اکنون به‌تدریس در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی مشغول است.

کتاب هر قاصدکی یک پیامبر است

عرفان نظرآهاری
عرفان نظرآهاری (زاده۱۷ مرداد ۱۳۵۳ در تهران)، نویسنده و شاعر اهل ایران است.عرفان نظرآهاری دکترای رشته زبان و ادبیات فارسی است. آثار متعددی از او منتشر شده‌است که از آن جمله می‌توان به: قلبی بزرگتر از جهان، وای اگر پرنده‌ای را بیازاری، من بیابان همسرم باد، دو روز مانده به پایان جهان، روی تخته سیاه جهان با گچ نور بنویس، در سینه‌ات نهنگی می‌تپد، پیامبری از کنار خانه ما رد شد، لیلی نام تمام دختران زمین است، جوانمرد نام دیگر تو، من هشتمین آن هفت نفرم، چای با طعم خدا و &hell...
دسته بندی های کتاب هر قاصدکی یک پیامبر است
قسمت هایی از کتاب هر قاصدکی یک پیامبر است (لذت متن)
قاصدک رو به فرشته کرد و گفت:«اما شانه های من ظریف است. زیر بار این خبر می شکند. من نازک تر از آنم که پیامی چنین بزرگ را با خود ببرم.» فرشته گفت:«درست است. آن چه تو باید بر دوش بکشی نا ممکن است و سنگین؛ حتی برای کوه. اما تو می توانی. زیرا قرار است بی قرار باشی.» فرشته گفت:«فراموش نکن نام تو قاصدک است و هر قاصدکی یک پیامبر.»