کتاب تا کرانه های خیال

To the throes of imagination
  • 15 % تخفیف
    345,000 | 293,250 تومان
  • موجود
  • انتشارات: علم علم
    نویسنده:
کد کتاب : 8793
شابک : 9786008127826
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 407
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب تا کرانه های خیال اثر محسن فرشاد

"تا کرانه های خیال" اثری است چهارصد صفحه ای به قلم دکتر "محسن فرشاد" که انتشارات علم آن را منتشر ساخته است. این اثر که در واقع یک داستان متافیزیکی ایرانی است، مسائل فلسفی پیرامون مفاهیم رویا، خیال و واقعیت را در قالب رمان مورد بررسی قرار می دهد.
داستان از این قرار است که فرشاد و همسرش به همراه دخترشان نازنین، جهت حضور یافتن در یک گردهمایی، به یک باغ که در محلی خارج از تهران واقع شده، می روند. آنجاست که فرشاد با پسری که شهریار نام دارد آشنا می شود؛ شهریار با دعوت دوستان تحصیل کرده و فرهیخته ی خود به این باغ، موجبات شگفتی آن ها را فراهم می آورد. چرا که زیبایی باغ به حدی اسرارآمیز و چشم نواز است که همگان فکر می کنند "تا کرانه های خیال" رفته اند و در سرزمین رویا قدم می زنند. ملاقات و هم کلامی فرشاد و شهریار با یکدیگر، سبب می شود تا او به این نتیجه برسد که شهریار با استناد به نظریه ی فیلسوفان تانترای هند، معتقد است زندگی یک رویاست. از طرفی زیبایی و رویایی بودن باغ و ادعای شهریار در رویا بودن آن، یک بحث فلسفی جذاب را آغاز کرده است. با ادامه یافتن هم نشینی های فرشاد و شهریار، او تحت تاثیر نیروی حیات و اندیشه و انرژی شهریار قرار گرفته و می کوشد تا اثرات این اندیشه را کشف و نمودهای آن را در زندگی بشناسد.
آثار متعددی در زمینه ی عرفان، متافیزیک و کیهان به قلم دکتر "محسن فرشاد" خلق شده و این بار "تا کرانه های خیال"، اندیشه های وی را در قالب رمانی جذاب و چهارصد صفحه ای به تصویر می کشد.

کتاب تا کرانه های خیال

محسن فرشاد
«محسن فرشاد یکتا» در 12 اسفند 1323 در تهران به دنیا آمد.در سال 47 لیسانس حقوق قضایی خود را از دانشکده حقوق دانشگاه تهران، و در سال 54، دکترای دولتی حقوق خصوصی خود را از دانشگاه اکس مارسی فرانسه اخذ نمود.وی از سال 72 تاکنون عضو هیئت علمی و هیئت امنای موسسه آموزش عالی پژوهش صنایع ایران‏ بوده و همچنین در دانشگاههای تهران، علامه طباطبایی، صنعتی شریف، امام صادق (ع)، آزاد اسلامی، پیام نور، علوم بهزیستی، جامع‏ علمی-کاربردی و... تدریس کرده است.ایشان از سال57 تاکنون به عنوان وکیل پ...
قسمت هایی از کتاب تا کرانه های خیال (لذت متن)
شهریار گفت: اشتباه شما همین جاست. آثار مادی زندگی به اصطلاح بیدار شما هم نوعی رویاست. تولد دخترت را به یاد می آوری. جواب مثبت دادم. او گفت، همین یادآوری خود نوعی ماهیت اتری، ذهنی و رویایی دارد. من الان چهل و دو سال دارم. اگر همکلاسی های دبستانم را ببینم، آن ها را نخواهم شناخت، چون آن ها دیگر همان کودکان دبستانی نیستند، چون ما با بزرگ شدن خود وارد بعد دیگری از هستی شده ایم، و دوران دبستان ما بخشی از رویای زندگی ماست. آن دوران، و آن آدم ها جز وجود رویایی ندارند.

یکی از مهمانان باغ، نگاهی به رودخانه درخشان کرد و از میهمان دیگر پرسید: آیا هستی ما رویای یک وجود نامتناهی است که دارد ما را خواب می بیند؟ پاسخ آمد: جهان ما چیزی جز یک سایه رنگ پریده و یا تصویر آیینه ای از یک انرژی نظم دهنده و برنامه ریز متعال نیست که در بعد دیگری می زید. این انرژی بسیط ترین وجود و ناب ترین حضوریست که می توان تصور کرد. یک چنین انرژی نابی که مشحون از آگاهی و اطلاعات است. خود زندگی و خود هستی است. شاید هم کل قلمرو وجود. اگر آن را ازلی و ابدی و بی نهایت فرض کنید رویای همان آفریدگار و نظم دهنده متعال و برترین باشد. یکی دیگر از میهمانان زمزمه کرد: شما همه خیال باف و رویا پردازید. چیزی جز آنچه که می بینید وجود ندارد. و سرانجام هم روزی کار جهان سرآید و عالم در یک مرگ حرارتی از میان خواهدرفت و همه چیز تمام می شود. آنچه را که می گویید ثابت کنید تا من بپذیرم. صدای آب و حرکت نسیم در درختان و تابش آفتاب و احساسی که من در آن لحظه داشتم به گوشم چیز دیگری را زمزمه می کرد. ما هستیم و زیبایی هستی در جاودانگی ماست.