کتاب ده باور بی اساس علم مدرن

Science Set Free: 10 Paths to New Discovery
کد کتاب : 98964
مترجم :
شابک : 978-6225734166
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 384
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب ده باور بی اساس علم مدرن اثر روپرت شلدریک

نویسنده پرفروش سگ‌هایی که می‌دانند صاحبانشان چه زمانی به خانه می‌آیند، یک ارزیابی جدید و جذاب از علم امروزی ارائه می‌کند که دیدگاه ما را به آنچه ممکن است را به طور اساسی تغییر می‌دهد.
دکتر روپرت شلدریک، یکی از نوآورترین دانشمندان جهان، در این کتاب(که در ابتدا برای تحسین در بریتانیا به عنوان The Science Delusion منتشر شد)، راه‌هایی را نشان می‌دهد که علم توسط مفروضاتی که در طول سال‌ها سخت‌تر شده‌اند، محدود می‌شود. این گونه تعصبات نه تنها محدود کننده نیستند، بلکه برای آینده بشریت نیز خطرناک هستند.
بر اساس این اصول، تمام واقعیت مادی یا فیزیکی است; جهان ماشینی است که از ماده بی جان تشکیل شده است. طبیعت بی هدف است؛ آگاهی چیزی جز فعالیت بدنی مغز نیست. اراده آزاد یک توهم است؛ خدا فقط به عنوان یک ایده در ذهن انسان وجود دارد که در جمجمه ما زندانی است.
اما آیا علم باید یک سیستم اعتقادی باشد یا یک روش تحقیق؟ شلدریک نشان می دهد که ایدئولوژی ماتریالیستی رو به زوال است. تحت تأثیر آن، تحقیقات گران‌تر و فزاینده‌ای بازدهی کاهشی را به دست می‌آورند در حالی که جوامع در سراسر جهان بهای آن را می‌پردازند.
در روح شکاکانه علم واقعی، شلدریک ده جزم اساسی ماتریالیسم را به سوالات هیجان انگیز تبدیل می کند و نشان می دهد که چگونه همه آنها فرصت های شگفت انگیز جدیدی را برای کشف باز می کنند.
این کتاب دیدگاه شما را نسبت به آنچه واقعی و ممکن است را به شدت تغییر خواهد داد.

کتاب ده باور بی اساس علم مدرن

روپرت شلدریک
روپرت شلدریک (به انگلیسی: Rupert Sheldrake) زیست‌شناس سرشناس و جنجال‌برانگیز انگلیسی است. شلدریک دکترای خود را از دانشگاه کمبریج انگلستان دریافت نمود. شهرت وی بخاطر تئوری Morphic fields و Morphic resonance است که به نظریه‌های تله‌پاتی جلوه‌ای علمی می‌دهد.
نکوداشت های کتاب ده باور بی اساس علم مدرن
Science is ready to evolve beyond materialism and dogma. Rupert Sheldrake is a pioneer who is paving the way for the future of the sciences.
علم آماده است تا فراتر از ماتریالیسم و ​​جزم گرایی تکامل یابد. روپرت شلدریک پیشگامی است که راه را برای آینده علوم هموار می کند.
Deepak Chopra

This is a terrific, engrossing book that throws open the shutters to reveal our world to be so much more intriguing and profound than could ever have been supposed.
این یک کتاب فوق العاده و جذاب است که پرده ها را باز می کند تا دنیای ما را بسیار جذاب تر و عمیق تر از آنچه تصور می شد نشان دهد.
James Le Fanu

قسمت هایی از کتاب ده باور بی اساس علم مدرن (لذت متن)