کتاب علم و آیین ها

Science and spiritual practices
تاثیر تجربه های معنوی راهگشا بر بدن، مغز و سلامتی
کد کتاب : 69398
مترجم :
شابک : 978-6227283082
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 232
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب علم و آیین ها اثر روپرت شلدریک

اثرات اعمال معنوی در حال حاضر بیش از پیش مورد بررسی علمی قرار گرفته است، و بسیاری از مطالعات نشان داده اند که اعمال مذهبی و معنوی به طور کلی مردم را شادتر و سالم تر می کند. در این کتاب پیشگام، روپرت شلدریک نشان می‌دهد که چگونه علم به اعتبار هفت عملی که بسیاری از ادیان بر اساس آنها ساخته شده‌اند و بخشی از میراث مشترک بشری ما هستند کمک می‌کند: مراقبه، قدردانی، ارتباط با طبیعت، مربوط به گیاهان، آیین‌ها، آواز خواندن و سرود خواندن، و زیارت و اماکن مقدس.

شلدریک آخرین تحقیقات علمی را در مورد اتفاقاتی که هنگام شرکت در این شیوه‌ها اتفاق می‌افتد، خلاصه می‌کند و راه‌هایی را پیشنهاد می‌کند که خوانندگان بتوانند این زمینه‌ها را برای خودشان کشف کنند. برای کسانی که مذهبی هستند، علم و اعمال معنوی منشأ تکاملی سنت های خودشان را روشن می کند و درک جدیدی از قدرت آنها می دهد. برای افراد غیر مذهبی، این کتاب نشان خواهد داد که چگونه اعمال اصلی معنویت برای همه قابل دسترسی است.

این کتاب برای هر کسی است که گمان می‌کند در حرکت به سوی سکولاریسم رادیکال، چیز ارزشمندی پشت سر گذاشته شده است. روپرت شلدریک قاطعانه استدلال می کند که با باز کردن خودمان به بعد معنوی، ممکن است قدرت زندگی رضایت بخش تر را پیدا کنیم.

کتاب علم و آیین ها

روپرت شلدریک
روپرت شلدریک (به انگلیسی: Rupert Sheldrake) زیست‌شناس سرشناس و جنجال‌برانگیز انگلیسی است. شلدریک دکترای خود را از دانشگاه کمبریج انگلستان دریافت نمود. شهرت وی بخاطر تئوری Morphic fields و Morphic resonance است که به نظریه‌های تله‌پاتی جلوه‌ای علمی می‌دهد.
دسته بندی های کتاب علم و آیین ها
نکوداشت های کتاب علم و آیین ها
Rupert Sheldrake once again acts as a bridge builder between science and spirituality
روپرت شلدریک بار دیگر به عنوان پل ساز بین علم و معنویت عمل می کند.
Quest

or readers wishing to follow his path, Sheldrake offers advice on seven ways in which we can begin to appreciate the transcendent world of the Spirit
برای خوانندگانی که مایل به دنبال کردن مسیر او هستند، شلدریک توصیه هایی را در مورد هفت راه ارائه می دهد که از طریق آنها می توانیم دنیای متعالی روح را درک کنیم.
Church Times

قسمت هایی از کتاب علم و آیین ها (لذت متن)
یکی از روزنامه نگارانی که از یک کمپ آموزشی در ویرجینیا دیدن کرده بود شرح حال آموزش های دشوار و سختی را که با دوره های سکوت کامل برگزار می شد بدین گونه بیان داشت: «شما مردانی را می بینید که با یونیفرم و تفنگی که به پشتشان بسته اند، در وضعیت گل نیلوفر نشسته اند.» آموزشی که آن ها دریافت می کردند برای کمتر کردن ترس، افزایش عملکرد ذهنی تحت فشار جنگ و بالا بردن ظرفیتشان برای همدردی طراحی شده بود. اما این روایت نشان می دهد که مراقبۀ ذهن آگاهی سکولار چه مسیری را از ریشۀ بودایی خود طی کرده و به چه شکلی درآمده است. تصورش هم دشوار است که چطور افزایش اثربخشی و کارایی ارتش را می توان با عشق و محبت نسبت به دشمنان ترکیب کرد.