ریچارد هولیس

ریچارد هولیس

ریچارد هولیس (متولد 1934) یک طراح گرافیک بریتانیایی است. وی در مدارس هنری مختلف تدریس کرده، کتابهایی نوشته و به عنوان چاپگر، سردبیر مجله و مدیر تولید چاپ کار کرده است.
هولیس در لندن متولد شد و قبل از اینکه در اوایل دهه 1960 به پاریس برود، در رشته هنر و تایپوگرافی در مدرسه هنر چلسی، دانشکده هنر ویمبلدون و مدرسه هنر و صنایع دستی لندن تحصیل کرد.
در انگلستان، او فصلنامه Modern Poetry In Translation را طراحی كرد، سردبیر هنری هفته نامه New Society شد و بعداً John Berger’s Ways of Seeing He (وی) دیدگاه ها و بازاریابی را برای گالری هنری Whitechapel در لندن طراحی كرد. وی همچنین دانشكده طراحی را در دانشكده هنر غرب انگلیس تأسیس كرد.
مجموعه کارهای هولیس به طور مداوم نشان دهنده ارتباط قوی بین طراحی گرافیک و شرایط فرهنگی و اجتماعی الهام بخش آن است.
در سال 2005 وی به عنوان یکی از دویست طراح سلطنتی صنعت انجمن سلطنتی برای تشویق هنر، تولیدات و تجارت انتخاب شد.
Hollis ’About Graphic Design در سال 2012 توسط روزنامه های گاه به گاه منتشر می شد. این کتاب، که توسط هالیس نیز طراحی شده است، مجموعه ای جامع از نوشته ها است که بیش از 40 سال تأمل در تاریخ طراحی گرافیک را شامل می شود، از جمله مصاحبه ها، مقاله ها، نامه ها، مقالات، سخنرانی ها و رئوس مطالب درسی.
سال 2019 کتاب هالیس، هنری ون د ولد: هنرمند به عنوان طراح، روانه بازار شد. اولین مطالعه مهم در زمینه کار ون د ولد به زبان انگلیسی در 30 سال گذشته. با حمایت دولت فلاندرس و توسط نشریات گاه به گاه منتشر شده است.

کتاب های ریچارد هولیس