مارتین کوهن

مارتین کوهن

مارتین کوهن نویسنده‌ی تمام‌وقت و ویراستار کتاب‌های فلسفی است. وی در چند دانشگاه در انگلستان و استرالیا به تحقیق و تدریس در زمینه‌ی فلسفه مشغول است، اما به‌دلیل مضمون کتاب‌هایش که درباره‌ی شیوه‌ی جدیدی در تدریس فلسفه نوشته شده ـ ‌و به‌نام شیوه‌ی «پیمانه‌ای» شناخته شده ـ شهرت دارد. این شیوه، تکنیکی است (بسیار شبیه به نحوه‌ی نگارش همین کتاب) که در آن مسائل بزرگ و پیچیده‌ی فلسفی به بخش‌های کوچک تقسیم می‌شود؛ به گونه‌ای که هر بخش (تا حد ممکن) مستقل است. شخصی که او را برای ابداع این شیوه تشویق کرد، جرج مک‌دانلد راس نام داشت که او هم درباره‌ی تغییر شیوه‌های تدریس فلسفه در دانشگاه‌های بریتانیا در دهه‌ی هشتاد تحقیق می‌کرد.
کتاب‌های پیشین مارتین عبارت‌اند از: ۱۰۱ مسئله در فلسفه، ۱۰۱ دوراهی اخلاقی، فلسفه‌ی سیاسی، سوسک ویتگنشتاین و دیگر تجربه‌های فکری کلاسیک، افسانه‌های فلسفی و بازی‌های ذهن.
درکنار سخنرانی و تحقیق، مارتین همچنین در مدارس ابتدایی یورک‌شایر و استفوردشایر به تدریس فلسفه برای کودکان هفت‌ساله اشتغال دارد. وی فلسفه را برای این گروه سنی با توجه به کتابش به‌نام‌ فلسفه برای کودکان تدریس می‌کند و مجموعه کتاب‌های ۱۰۱ او میان بسیاری از معلم‌های فلسفه طرفداران بسیار دارد.

کتاب های مارتین کوهن

فلسفه ی سیاسی


تاریخ فلسفه


فلسفه


101 مسئله فلسفی


بیشتر بخوانید

چرا و چگونه فلسفه بخوانیم

مطالعه ی فلسفه به منظور درک چگونگی تکامل ذهن و اندیشه ی بشر در طول زمان، اهمیت بسیاری دارد