جولیا کامرون

جولیا کامرون

جولیا کامرون نویسنده، شاعر، نمایشنامه‌نویس، فیلمساز و آهنگساز آمریکایی است. وی که همسر سابق مارتین اسکورسیزی کارگردان مشهور آمریکایی و خواهر جیمز کامرون کارگردان فیلم تایتانیک نیز هست بیشتر شهرتش را مدیون نگارش کتاب راه هنرمند است که میلیون‌ها نسخه از آن در سراسر دنیا به فروش رفته و ترجمه‌ی فارسی آن نیز با استقبال خواننده‌ی ایرانی رو به رو شده است. کتاب‌های جولیا کامرون بیشتر به صورت راهنما و همراه با تمرینات عملی برای رفع مانع خلاقیت ارائه شده و به زبان ساده و گام به گام خواننده را در این مسیر هدایت می‌کند.

جولیا کامرون بیش از چهل سال است که می‌نویسد و درس می‌دهد و هر سال کلاس‌های پرورش خلاقیت در نقاط مختلف آمریکا و اروپا برگزار می‌کند. وی چندین نمایشنامه و رمان نیز به رشته‌ی تحریر درآورده است.

زبان ساده و لحن ملایم و محکم، مشخصه‌ی آثار کامرون است. وی در بیشتر کتاب‌هایش با ملایمت و نیز با ایمان راسخش خواننده را ترغیب می‌کند تا راهکارهای پیشنهادی او را به کار بندد و به نتایج دلخواه برسد. کتاب حق نوشتن اولین بار در سال ۱۹۹۸ در آمریکا منتشر شد و تا کنون صدها هزار نفر را در کار نویسندگی دلگرم کرده و یا جرات و شهامت شروعِ نوشتن را به آن‌ها بخشیده است.

کتاب های جولیا کامرون

برای زندگی بنویس


راه هنرمند


مسیر گوش دادن


شروع دوباره


در جست و جوی دانایی


گام برداشتن در جهان


هشیاری مالی


حق نوشتن


ایمان و اراده


ستایش


زندگی خلاق


تغییر زندگی