کتاب نظریه دلبستگی در سلامت روان بزرگسالان

Attachment Theory in Adult Mental Health
کد کتاب : 101948
مترجم : نازنین اسدی
شابک : 978-6002503022
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 408
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب نظریه دلبستگی در سلامت روان بزرگسالان اثر آدام دانکووا

تئوری دلبستگی جان بولبی در پنجاه سالی که از آغاز به کارش می‌گذرد، به شدت بر روان‌شناسی رشد و اخیرا سلامت روان تأثیرگذار بوده است. تئوری دلبستگی در سلامت روان بزرگسالان با گردآوری تجربیات طیف متنوعی از پزشکان و محققان سلامت روان که به طور معمول از تئوری دلبستگی در کار خود استفاده می کنند، راهنمای استفاده از نظریه دلبستگی در تمرینات روزمره را ارائه می دهد.
نویسندگان این کتاب یک رویکرد گسترده و عملی به این موضوع ارائه می‌کنند که شامل مطالعاتی در مورد عملکرد بالینی، ارائه خدمات سلامت روان و تطبیق دیدگاه‌های بین فرهنگی است. بخش اول اصول تئوری و عمل دلبستگی را پوشش می دهد. بخش دوم مشکلات بالینی و تظاهراتی از جمله درمان افسردگی، اختلالات اضطرابی، روان پریشی، اختلال شخصیت و اختلالات خوردن را ارائه می کند. بخش سوم به نیازهای جمعیت های خاص می پردازد و تأثیر عوامل اجتماعی-فرهنگی مانند جنسیت، قومیت و سن را مورد بحث قرار می دهد. در نهایت، بخش چهار سازمان و پزشک را مورد بررسی قرار می دهد، از جمله استفاده از نظریه برای سازماندهی خدمات و اینکه چگونه درمانگران فردی می توانند تاریخچه دلبستگی خود را در رویکرد خود ادغام کنند.
تئوری دلبستگی در سلامت روان بزرگسالان که شامل به روزترین تئوری ها و عمل در این زمینه می باشد، برای روانشناسان و روان درمانگران، مشاوران، روانپزشکان، کاردرمانگران، مددکاران اجتماعی و مدیران و کمیسیون های خدمات سلامت روان ایده آل است.

کتاب نظریه دلبستگی در سلامت روان بزرگسالان

آدام دانکووا
(Adam N. Danquah)یک روانشناس بالینی در Pennine Care NHS Foundation Trust است که در بخش مراقبت های ثانویه بهداشت روان بزرگسالان در محدوده سنی بزرگسالان با مشکلات پیچیده و طولانی مدت سلامت روان کار می کند. او یکی از بنیانگذاران و سردبیر مجله بین المللی سلامت روان غنا است. یاوک مدرس ارشد روانشناسی بالینی در دانشگاه منچستر است. او علاقه خاصی به نظریه دلبستگی، روانکاوی و روش شناسی کیفی دارد. به‌عنوان سرپرست برنامه برای تحقیقات کیفی و معاون مدیر علمی، متعهد به یادگیری و ایجاد چارچوب‌هایی ...
نکوداشت های کتاب نظریه دلبستگی در سلامت روان بزرگسالان
This erudite but accessible guide to “attachment in clinical practice” is a book that I―and no doubt other attachment-oriented therapists―have long been waiting for.
این راهنمای فرهیخته اما در دسترس برای «دلبستگی در عمل بالینی» کتابی است که من - و بدون شک دیگر درمانگران دلبستگی - مدتهاست منتظر آن بوده ایم.
Alexandra Maeja Raicar

This edited book brings together diverse leading voices from the fields of clinical psychology, psychiatry and psychotherapy on the fertile ground of attachment theory and research.
این کتاب ویرایش شده صداهای پیشرو متنوعی را از زمینه های روانشناسی بالینی، روانپزشکی و روان درمانی در زمینه حاصلخیز نظریه و تحقیق دلبستگی گرد هم می آورد.
Howard Steele

قسمت هایی از کتاب نظریه دلبستگی در سلامت روان بزرگسالان (لذت متن)
تجارب تحولی عالیه ای که ویژگی آن ها آشفتگی در دلبستگی و/ یا تجربه های تروماتیک است منجر به تحول مدل های کاری درونی می شوند که ممکن است خیلی بیش از حد ضعیف، بیش از حد انعطاف ناپذیر و آشفته باشند. نتیجه آن به وجود آمدن مشکلاتی در تامل بر خود، تنظیم عاطفی و درک حالت های ذهنی خود و دیگران است. روان درمانی فرصتی برای تجارب دلبستگی اصلاحی فراهم می آورد که پتانسیل سازگار کردن دوباره رفتارهای مرتبط با دلبستگی، تقویت تنظیم هیجانی و در نتیجه، به روز رسانی مدل های کارکرد درونی را در پی دارد. طی درمان، هدف درمانگر ایجاد روایت منسجم در بیمار با مشارکت خود اوست، که موجب بهینه سازی تحولات خودتاملی می شود؛ به علاوه، به دنبال ایجاد باورها و ارزیابی های جایگزین مفید و ایجاد روش های مقابله ای و رفتارهای بین فردی سازگارانه است. درمانگر، برای پایه ریزی این فرایند، اتحاد درمانی را به دقت برقرار می کند و پایگاه و پناهگاهی ایمن برای بیمار فراهم می آورد تا در موضوعات و مشکلات دشوار کاوش کند؛ به همین علت، بر چگونگی برقراری روابط کنش بین فردی تاکید بسیار شده است. این کنش، در قالب رفتار بیرونی و بازنمایی های درونی بیمار، در بستر رابطه درمانی هویدا می شود. سیگل (1999) پنج مولفه اساسی را برای مراقبانی که دلبستگی ایمن در کودکان خود ایجاد می کند برمی شمرد: مشارکت، گفت و گوی تاملی، ترمیم، روایت منسجم، ارتباط هیجانی. ما بر این باوریم که این مولفه ها، در درمان افراد مبتلا به روان پریشی نیز، مولفه هایی اساسی به شمار می آیند.