کتاب گفت و گو با تارکوفسکی

Andrei Tarkovsky : interviews
کد کتاب : 103787
مترجم :
شابک : 978-6006955162
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 268
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب گفت و گو با تارکوفسکی اثر جان جیانویتو

آندری تارکوفسکی (۱۹۳۲–۱۹۸۶) یکی از تاثیرگذارترین و مشهورترین فیلمسازان روسیه بود، علیرغم تولید تنها هفت فیلم بلند در بیست سال. تارکوفسکی که مورد احترام غول‌های فیلمسازی مانند اینگمار برگمان و آکیرا کوروساوا است، به دلیل استفاده از برداشت‌های طولانی، تصاویر استعاری رویایی و مراقبه‌هایش درباره معنویت و روح انسان مشهور است. آندری روبلوف، سولاریس و آینه او از نقاط عطف سینمای روسیه پس از جنگ محسوب می شوند.

کتاب «گفت و گو با تارکوفسکی»: مصاحبه ها اولین مجموعه انگلیسی زبان مصاحبه ها و مشخصات این فیلمساز است. این شامل گفتگوهایی است که در اصل در نشریات فرانسوی، ایتالیایی، روسی و بریتانیایی منتشر شده است. این مجموعه با قطعاتی از سال 1962 تا 1986، گستردگی حرفه تارکوفسکی را در بر می گیرد.

در این مجلد، تارکوفسکی با صراحت درباره مشکلات ساخت فیلم تحت سانسور اتحاد جماهیر شوروی صحبت می کند. او درباره تصاویر تکراری در فیلم‌هایش صحبت می‌کند - آب، اسب، آتش، برف - اما قاطعانه از افشای معنای آنها امتناع می‌کند، زیرا احساس می‌کند که معنای خودش را به مخاطب تحمیل می‌کند.

کتاب گفت و گو با تارکوفسکی

جان جیانویتو
جان جیانویتو استادیار هنرهای تجسمی و رسانه ای در کالج امرسون و همچنین فیلمساز و منتقد فیلم است. از فیلم های بلند او می توان به گل درد، آدرس نامعلوم و آهنگ های دیوانه فرناندا حسین اشاره کرد. در سال 2001، جیانویتو توسط وزارت فرهنگ فرانسه به عنوان یک شوالیه در نشان هنر و ادبیات شناخته شد.