کتاب فنون تصویر سازی

Imaging techniques
کد کتاب : 105022
شابک : 978-6004000031
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 108
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب فنون تصویر سازی اثر سیدمحمد فدوی

اثری است از سید محمد فدوی به چاپ انتشارات فرهنگسرای میردشتی، حاصل سالها تجربه و تلاش نویسنده در راستای آموزش فنون و تکنیک های اجرایی که برای شکل گیری هنرهای تجسمی مورد استفاده قرار می‌گیرند، به گونه ای که اثری ماندگار به جای گذارده شود. تکنیک هایی که موجب افزایش کیفیت و ارتقای سطح اثار می‌گردند و دانش زیبایی شناسی را درسطح جامعه گسترش می‌دهند. مجموعه ای که در راستای بالا بردن دانش هنری جوانان مشتاق و علاقه مند به هنر نگارش شده است.

کتاب فنون تصویر سازی

سیدمحمد فدوی
سیدمحمد فدوی استاد پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران، متولد 1335 است. او کارشناسی گرافیک از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد از دانشگاه تربیت مدرس و دکترای پژوهش هنر از دانشگاه تهران می‌باشد. فدوی همچنین نقاش و طراح گرافیک است.
قسمت هایی از کتاب فنون تصویر سازی (لذت متن)
چشم تیزبین هنرمندان به ویژه هنرمندان هنرهای تجسمی می تواند در طبیعت اطرافمان شکل های هنری ارزنده ای را کشف کندکه عموما از چشم همگان پوشیده است. لکه آبی که روی زمین ریخته و انعکاس آسمان و ابرها و اشیاء اطراف خود را به ما نشان می دهد، شعله رقصان آتش که هرلحظه شکلی می آفریند و ناپدید می شود، پوست کنده شده تنه درختی قطور که در آن اشکال واقع گرا و یا انتزاعی زیبایی را می توان کشف کرد، تکه چوب هایی که موج دریا پس از مدتی غلطاندن به آنها شکلی هنری و تجسمی بخشیده و به ساحل آورده است، ابرهای پیچانی که هر لحظه تصویری را می سازند، اشکال هنری زیبایی که روی رگه های رنگی سنگ مرمر ظاهر شده اند، لکه ها و بافت های خوش نقش و نگاری که روی دیوار قدیمی کاه گلی می توان یافت، تکه های کوچکی از یک شکل بزرگ که به تنهایی مفهومی متفاوت با اصل خود پیدا کرده است؛