کتاب مراقبه به روش سامورایی

The Warrior's Meditation
کد کتاب : 105650
مترجم :
شابک : 978-6008584643
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب مراقبه به روش سامورایی اثر ریچارد ال هایت

برای به دست آوردن تصویری از مراقبه یک سامورایی، یک سناریوی میدان جنگ را با یک سامورایی که توسط چندین مخالف احاطه شده است تصور کنید. توجه یک مبتدی در تلاشی مضطربانه برای دفاع از خود که از حریفی به حریف دیگر می‌پرد. چنین استراتژی به زودی جنگجو را خسته می کند، و او شکست خواهد خورد. یک جنگجوی متخصص توجه خود را به طور مساوی در همه جهات پخش می کند، اما همچنان هنگام برنامه ریزی ذهنی استراتژی خود، اضطراب را تجربه می کند. فکر و اضطراب او ممکن است سقوط او باشد اگر مخالفانش واقعا ماهر باشند. توجه استاد، مانند متخصص، به طور مساوی پخش می شود، اما او به اندازه سطح یک دریاچه آرام باقی می ماند. بدن او بدون هیچ ایده از پیش تعیین شده ای از اعمالش ، بدون حتی یک فکر عمل درست را انجام می دهد.
ممکن است تعجب کنید که چگونه تجربه سامورایی ها به زندگی مدرن شما شباهت دارد. به هر حال، به نظر می رسد هیچ ارتش یا قاتلی قصد حمله به شما یا شهر شما را نداشته باشد. از یک جهت، ما مدرن ها با سامورایی ها تفاوت چندانی نداریم. با زندگی پرمشغله‌مان، وقت نداریم ساعت‌ها در روز را به مدیتیشن بگذرانیم. در عوض، ما به مدیتیشنی نیاز داریم که به اعمال ما در دنیای پرفشار و سریع اجازه می دهد تا از عمق آگاهی جریان یابد. مراقبه جنگجو به شما کمک می کند به طور طبیعی به آن عمق دسترسی پیدا کرده و بیان کنید.
با کمال تعجب، تعداد قابل توجهی از تحقیقات علمی مزایای مرتبط با تمرین منظم مدیتیشن را تأیید می کند. در زیر برخی از مزایایی که فرد احتمالا از طریق مدیتیشن روزانه تجربه می کند آورده شده است:
از طریق بهبود عملکرد سیستم ایمنی، کاهش التهاب و درد سلولی، سلامت را افزایش می دهد.
شادی را با افزایش احساسات مثبت و در عین حال کاهش اضطراب، افسردگی و استرس افزایش می دهد.
توانایی شما برای درون نگری را بهبود می بخشد، که چشم انداز زندگی جامع تری را ارائه می دهد.
با افزایش هوش هیجانی و شفقت و در عین حال کاهش احساس ناامنی، زندگی اجتماعی شما را بهبود می بخشد.
مغز شما را با افزایش ماده خاکستری در نواحی مربوط به توجه، احساسات مثبت، تنظیم هیجانی و خودکنترلی بهبود می بخشد.
واکنش عاطفی را کاهش می دهد.
حافظه، خلاقیت و تفکر انتزاعی را بهبود می بخشد.

کتاب مراقبه به روش سامورایی

ریچارد ال هایت
ریچارد ال. هایت بنیانگذار روش تجسم کامل (TEM) است که یک سیستم آموزشی آگاهی است که برای ادغام مدیتیشن در زندگی روزمره طراحی شده است. ریچارد نویسنده روح بی بند و مدیتیشن جنگجو و یک مربی در سطح استاد هنرهای رزمی، مدیتیشن و شفابخش است.
دسته بندی های کتاب مراقبه به روش سامورایی
نکوداشت های کتاب مراقبه به روش سامورایی
This book is a sure-fire must-read. Your mind is a fortress that must be guarded and through meditation, you are strengthening the walls of your fortress. I was intrigued by the idea of living life as a warrior by protecting yourself against attack from negative thoughts, time thieves, and the various other forms of distractions that can corrupt one's mind.
این کتاب را حتما باید بخوانید. ذهن شما قلعه ای است که باید از آن محافظت کرد و با مدیتیشن، دیوارهای قلعه خود را محکم می کنید. ایده زندگی به عنوان یک جنگجو با محافظت از خود در برابر حملات افکار منفی، دزدان زمان، و اشکال مختلف دیگر حواس پرتی هایی که می توانند ذهن فرد را فاسد کنند، برایم جالب بود.
Scott Allan

Many books on meditation had left me feeling somewhat inept, as though the meditative process was still a little out of reach for me. The Warrior's Meditation I find very different: it's easy to read in its informal but highly informational and instructive tone. The book contains a variety of practices, each one taking the reader through a step by step process. Whether you are a seasoned meditator or a newcomer to mediation, this book is one to read and reread.
بسیاری از کتاب های مربوط به مدیتیشن باعث شده بود که من تا حدودی احساس ناتوانی کنم، گویی که فرآیند مراقبه هنوز برای من کمی دور از دسترس بود. این کتاب به نظر من بسیار متفاوت است: خواندن آن با لحن غیررسمی اما بسیار اطلاعاتی و آموزنده آن آسان است. این کتاب شامل شیوه های مختلفی است که هر یک خواننده را طی یک فرآیند گام به گام هدایت می کند. چه یک مراقبه باتجربه باشید و چه یک تازه وارد در میانجیگری، این کتاب برای خواندن و بازخوانی است.
Kathryn R, Amazon Reader

قسمت هایی از کتاب مراقبه به روش سامورایی (لذت متن)
متأسفانه اگرچه بیشتر مکتبهای بودایی ادعا میکنند مراقبه ی واقعی بودا را آموزش می دهند اما در واقع هیچ کس نمیداند اصل روش او چه بوده است چون هیچ نوشته ی معتبری در این باره وجود ندارد با این حال بسیاری از عبارات مدرن بودایی ویپاسانا و ساماتا را از هم جدا کرده اند و آنها را به اشکال مراقبه ای خاصی درآورده اند اکثر مکاتب یک یا دو روش را تمرین میکنند ولی بیشتر آنها در به کبار بردن مراقبه های تمرکز محور در ابتدای کار هم نظر هستند چون به راحتی با هر فرهنگ مذهبی تطبیق پیدا می کند و نقطه ی تمرکز آن میتواند حکم شرعی، دعا یا یک صویر یا اسم مذهبی باشد.