کتاب شرلوک هولمز و قیصر

Sherlock Holmes and ghaisar
کد کتاب : 105898
شابک : 978-6225914179
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب شرلوک هولمز و قیصر اثر علی میرمیرانی (ابراهیم رها)

کتاب «شرلوک هولمز و قیصر (نسخهٔ امضا شده)» که ابراهیم رها نوشته، توسط نشر مون منتشر شده است. ابراهیم رها دربارهٔ کتاب جدید خود اظهار می‌کند: وقایع کتاب در دههٔ ۵۰ شمسی در تهران رخ می‌دهد؛ به طور واقعیت، شرلوک هولمز در لندن در اواخر قرن ۱۹ با جادوی سیاه درگیر می‌شود و سپس به دوران فردوسی تهران در اوایل دهه سردر می‌آید. این تغییر زمان و مکان، هولمز را به ۷۰-۸۰ سال پیشتر و به کشور دیگری با فرهنگ و اقلیم خاص می‌برد و روبرویی او و دکتر واتسن با خصوصیات اخلاقی و رفتارهای اجتماعی ما ایرانی‌ها، که به نظر می‌رسد در طول دهه‌های مختلف تغییر نکرده‌اند، طنز جالبی را به همراه دارد.

رها با اشاره به علاقهٔ مردم به برنامهٔ «تونل زمان» (یکی از برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای دربارهٔ ایران در دههٔ ۱۳۵۰) توضیح می‌دهد: در این مجموعه به زاویهٔ طنز و نقادانه به مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعهٔ ایران در اوایل دههٔ ۵۰ پرداخته‌ام. به طور واقع این کتاب، به تفکر من و نگاه من با همان نگرانی‌ها و علاقه‌مندی‌هایی که در نقد اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دارم، می‌پردازد.

کتاب شرلوک هولمز و قیصر

علی میرمیرانی (ابراهیم رها)
علی میرمیرانی نویسندهٔ ایرانی، متولد بیستم آبان‌ماه ۱۳۵۰ است.او با پنج اسم قلم زده، با سه اسم جایزه برده و با دو اسم کتاب می‌نویسد. هر کدام از این اسامی نثری مجزا، قلم، دیدگاه و اهداف مجزایی دارند. شاخص‌ترین نام مستعار او «ابراهیم رها» است که پس از 22 سال به واسطهٔ فضای مجازی مجبور به رونمایی از آن شد.علی میرمیرانی در حوزه‌های داستان‌نویسی، طنزنویسی، فیلمنامه‌نویسی، مطبوعات و برنامه‌سازی تلویزیونی سابقهٔ درخشانی دارد.با نام «علی میرمیرانی&r...