کتاب بی قراری

Restlessness
کد کتاب : 13701
مترجم : زینب عبدی گلزار
شابک : 978-9642093151
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 184
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

بی قراری
Restlessness - Huzursuzluk
کد کتاب : 10687
مترجم :
شابک : 9786002533579
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 192
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

اضطراب
Huzursuzluk
کد کتاب : 13702
شابک : 978-6003674264
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب بی قراری اثر زولفو لیوانلی

کتاب بی قراری اثر زولفو لیوانلی، پرفروش ترین کتاب ترکیه در سال 2017 است که از زاویه ی ادبیات به مسئله ی جنگ، عشق، باور و یقین اشاره دارد. موضوع اصلی رمان بی قراری (Huzursuzluk)، پیرامون داعش و حملات وحشیانه اش در مرز سوریه و ترکیه می گذرد. این اثر از حوادث امروز خاورمیانه و چهره ی خودکامه ی داعشیان در برخورد با انسان های دیگر سخن می گوید. داستان رمان از دیدگاه افراد مختلف نقل می شود و البته دانای کل با اینکه از همه چیز آگاه است اما قضاوت نمی کند. شاهدان ماجرا، هر یک داستان فریاد خاموش انسان ها را از زاویه ی دید خود بازگو می کنند. واقعیت هم با کنار هم قرار گرفتن قطعات پازل داستان، بر ملا می شود. راوی اصلی این رمان، شخصی به نام ابراهیم است که در استانبول زندگی می کند. او به واسطه ی شغلش که خبرنگاری است، به طور اتفاقی متوجه کشته شدن دوست دوران کودکی اش حسین، در شهر محل تولدش ماردین می شود و برای مراسم تدفین او بعد از مدت ها به زادگاهش بازمی گردد. ابراهیم که برای فرار از محدودیت ها شهرش را ترک و به استانبول کوچ کرده است، در مواجهه با مرگ دوست و شرایط کنونی شهرش خود را با شکاف هویتی عمیقی بین اکنون و گذشته اش می یابد. در آن شهر قدیمی، به دنبال سرنوشت حسین که با عشق و زخم آمیخته شده به نام ملک ناز دختر ایزدی می رسد و داستان بی قراری آغاز می شود. زولفو لیوانلی (Zulfu Livaneli) نویسنده ی کتاب بی قراری، به واسطه ی رمان ها و آثار موسیقی صلح جویانه اش موفق به کسب بیش از 30 جایزه ی جهانی و ملی در حوزه ی ادبیات، موسیقی و سینما شده است. رمان های وی در کشورهایی مانند چین، اسپانیا، کره و آلمان در فهرست پرفروش ترین ها قرار دارد.

کتاب بی قراری


ویژگی های کتاب بی قراری

پرفروش ترین رمان ترکیه در سال ۲۰۱۷

برنده جایزه ی کتاب سال ترکیه سال ۲۰۱۷

زولفو لیوانلی
زولفو لیوانلی (به ترکی: Ömer Zülfü Livaneli) (زادهٔ ۲۰ ژوئن ۱۹۴۶) آهنگساز، نویسنده و شاعر ترکیه ای است.زولفو لیوانلی شاعر، خواننده، کارگردان و نویسنده سیاسی ترک است که با جدیدترین رمان خود نشان داد در آینده نام او را بیشتر خواهیم شنید و دور از ذهن نیست یکی از همین سال ها جایزه نوبل را از آن خود کند و کتاب های او مورد هجوم مترجم ها و نشریات قرار گیرند.بی قراری داستان جنگ است، داستان داعش، خون و خشونت، مذهب و باورهای غلط، انسانیت، گرسنگی و آوارگی و درد و درد و درد. بیقراری را که ...
قسمت هایی از کتاب بی قراری (لذت متن)
حسین توی کمپ یزیدی ها با آن دختر آشنا شد، با ملک ناز. من که ندیدمش، اما آن هایی که او را دیده بودند می گفتند تحفه ای هم نبوده. یک دختر سبزه ی لاغر مردنی. نمی دانم حسین از چه چیز او خوشش آمده بود. اما کار دل است دیگر، دست خود آدم نیست… حسین به خاطر آن دختر نامزدش را رها کرد. بیچاره صفیه یک چشمش اشک بود و یک چشمش خون. می گفت حسین را جادو کرده اند. می گفت شیطان به جلد حسین رفته که دختر خوشگل و پولداری مثل او را رها کرده و عاشق یک دختر بدبخت و بیچاره شده. همه هم به صفیه حق می دادند. راستش به نظر من هم حق با صفیه بود. کار حسین اصلا با عقل جور درنمی آمد. تازه آن دختر یک بچه هم داشت، یک بچه ی کور مادرزاد.