کتاب با هر دو طرف مغزت بنویس

Writing on Both Sides of the Brain
تکنیک های موفقیت آمیز برای کسانی که می نویسند
کد کتاب : 64161
مترجم :
شابک : 978-6009879304
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1987
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

با هر دو طرف مغزت بنویس
Writing on Both Sides of the Brain
تکنیک های خارق العاده برای آنها که می نویسند.
کد کتاب : 10870
مترجم :
شابک : 9786009489695
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 222
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1987
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب با هر دو طرف مغزت بنویس اثر هنریت کلاوسر

روند اخیری که در علوم اعصاب و تصویربرداری مغزی پیگیری شده و پیشرفت های آن، سبب می شود تا برای افرادی که در این زمینه متخصص نیستند این طور به نظر بیاید که در زمینه نحوه ی عملکرد مغز و این که کدام قسمت چه کار می کند و مربوط به چیست، دانسته های ما نسبتا جدید محسوب می شود. اما حقیقت بر خلاف آن است. علوم مغزی دهه هاست که در حال فعالیت است و روانشناسی مغز هم تقریبا در همین مدت روی آن سرمایه گذاری کرده است. در همین راستا، هنریت ان کلاسر در کتاب با هر دو طرف مغزت بنویس، این روند را دنبال کرده است.
کلاسر اشاره می کند که تمام این مشکلات به عدم توانایی ما در گول زدن سمتی از مغزمان که از آن استفاده می کنیم، بر می گردد. برای مثال سمت چپ مغزمان که ویرایشگر است جلوی سمت راست و خلاق مغزمان را می گیرد و نمی گذارد تا مایعات خلاقیت زمانی که پشت صفحه کلید نشسته ایم در مغزمان جاری شود و ما شروع به نوشتن کنیم. کلاسر اظهار می دارد که هردو سمت مغز در فرایند نوشتن حائز اهمیت می باشند اما تلاش های ما برای استفاده ی همزمان از هر دو سمت، جلوی ایجاد بهترین عملکرد را از ما می گیرد.
کلاسر با به کار گیری روش استفاده از کل مغز، خوانندگانش در مسیر یک سری تمرین ها راهنمایی می کند. تمرین هایی که طراحی شده اند تا نویسندگان با مشکلات و اضطراب های رایج در نوشتن مبارزه کنند که از جمله ی این مشکلات می توان به موانع نویسندگی، تعلل ورزیدن و عدم توانایی در خود ویراستاری و غیره اشاره کرد.

کتاب با هر دو طرف مغزت بنویس

هنریت کلاوسر
هنریت کلاوسر، نویسنده ی آمریکایی است. او مدیر موسسه ی Writing Resources است که در حوزه ی مشاوره فعالیت می کند. کلاوسر علاوه بر نوشتن کتاب هایی پرفروش در زمینه ی خودپروری، سخنران پرکار، برگزارکننده ی کارگاه های خودپروری و نویسنده ای مستقل است.
نکوداشت های کتاب با هر دو طرف مغزت بنویس
Wonderful...not only charming, but powerfully enabling [and] genuinely helpful to my writing students....The author makes the material not only accessible and palatable, but a pleasure as well
شگفت انگیز...نه تنها مفتون کننده است بلکه بسیار برای دانشجویان بخش نوشتار من کمک کننده و توانمند ساز است...نویسنده نه تنها مطالب را قابل دسترسی و دلپذیر ارائه کرده، بلکه در کنار این ها خوشایند هم هست.
San Diego State

قسمت هایی از کتاب با هر دو طرف مغزت بنویس (لذت متن)
اکنون زمان نوشتن است. زمان ارائه ی گزارش فرارسیده، شاید هم وقتش گذشته! ناشر، منتظر فصل بعدی کتاب است. رئیس ، گزارش استراتژی را لازم دارد. دعوای حقوقی، بلاتکلیف مانده و منتظر خلاصه گزارش درخشان شماست. پس چرا شما ترجیح می دهید کار دیگری انجام دهید؟ چرا ناگهان دل تان می خواهد به کسی زنگ بزنید یا با کاغذهای روی میزتان بازی کنید؟ چطور ناگهان فکر کردید که باید تحقیقات بیشتری بکنید یا فکر کردید کاغذ تایپ تان خیلی خوب نیست؟ چرا هر کلمه ای که می نویسید به نظرتان اشتباه می آید و اصلا چرا این قدر صبر کردید؟ کتاب « با هر دو طرف مغزت بنویس » پاسخ همه ی این پرسش ها را دارد. اگر از تعلل در نوشتن آن چه که باید نوشته شود، خسته شده اید، اگر فکر می کنید ایده ای درون تان دارید که به خاطر عدم اعتمادبه نفس نوشتن، همان جا محبوس مانده، اگر ترفیع گرفتن را از خودتان دریغ می کنید، چون از نوشتن که لازمه ی حرفه تان است، طفره می روید، پس خوش آمدید! اگر ذهن تان را به روی ایده های این کتاب باز کنید، کلید نوشتن آسان و اعتمادبه نفس را در اینجا خواهید یافت.

اضطراب نوشتن، چیز جدیدی نیست ( بعدا خواهید دید که من شخصا رد آن را تا قرن اول پیش از میلاد مسیح گرفته ام ) ، اما سرانجام به عنوان مشکلی که درمان دارد، تشخیص داده شده است. کتاب با هر دو طرف مغزت بنویس از اینکه صرفا کمک کند تا مشکل آنی را حل کنید، فراتر می رود. این کتاب در شما تغییر ایجاد می کند و به شما یاد می دهد طوری بنویسید که هرگز تابه حال ننوشته اید و به این ترتیب می توانید بهترین و روان ترین کارتان را خلق کنید. از استرس تا رضایت این کتاب شما را توانمند می کند تا خوب بنویسید. به شما یاد می دهد طوری به کلمات تان شکل ببخشید تا تاثیر دلخواه را روی مخاطب تان داشته باشید. وقتی قدرت خلق کلمات را داشته باشید، این قدرت به تاثیر کلمات تان روی خواننده منتقل می شود. پیش از آغاز سفر، خوب است نقطه ی شروع تان را ببینید و ثبت کنید. این تمرین آغازین، نقطه ی عزیمت شما را مشخص می کند و کمک تان می کند تا اهداف سفرتان را تعیین کنید. شما الان کجا هستید؟ امیدوارید چند کیلومتر پیش بروید؟