کتاب کوچه ابرهای گمشده

Missing clouds street
کد کتاب : 10958
شابک : 9786003671645
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 312
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

رمان برتر سال 1395 به انتخاب مجله ی تجربه

تحسین شده هیئت داوران جایزه ی مهرگان ادب 1395

معرفی کتاب کوچه ابرهای گمشده اثر کورش اسدی

«کوچه ی ابرهای گم شده» نام رمانی از نویسنده معاصر ایرانی کورش اسدی (۱۳۹۶- ۱۳۴۳) است. داستان روایت یک روز از زندگی کارون قهرمان رمان است. او که از جنوب آمده است و پیش شخص متمولی به نام ممشاد زندگی میکند طی این یک روز به دنبال کتابی برای دختری به نام شیده می گردد. داستانی تودرتو و جذاب که رویکردی مدرن دارد. نثر آن گاهی به شعر نزدیک می شود. فضای اثر را ابهام و آشفتگی فراگرفته است که از مشخصات نثر کوروش اسدی است. این اثر از زبانی قدرتمند و پرکشش برخوردار است و مخاطب را به صورتی فعال با خود همراه می کند.

کتاب کوچه ابرهای گمشده

کورش اسدی
کورش اسدی (۱۸ مرداد ۱۳۴۳–۲ تیر ۱۳۹۶) نویسنده داستان کوتاه معاصر ایرانی ویراستار و مدرس داستان نویسی بود. وی نگاهی جدی به داستان کوتاه داشت و در اغلب داستان هایش فضاهای بکری را تجربه می کرد.مجموعه داستان «باغ ملی» این داستان نویس در روز جمعه ۶ آذر ۱۳۸۳ به عنوان برندهٔ چهارمین دورهٔ برگزاری جایزهٔ گلشیری در بخش بهترین مجموعه داستان سال ۱۳۸۲ از دید داوران معرفی شد.
قسمت هایی از کتاب کوچه ابرهای گمشده (لذت متن)
در را باز کرد و تو رفت. خانه سرد بود. کیسه را گذاشت پای تخت. اتاق، در پرده کلفت سرمه ای، نه خیلی تاریک بود نه روشن. پرده زهر نور روز را گرفته بود و یک جور سایه روشن و خلوت دلخواه به اتاق داده بود. لیوان نصفه نیمه چای مرده روی گل میز چوبی بود - کنار زیرسیگاری…