کتاب دارک دلوز

Dark Deleuze
کد کتاب : 110879
مترجم :
شابک : 978-6227178333
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 116
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب دارک دلوز اثر اندرو کالپ

دلوز زیرکی لازم در تمیزدادن پروژه ی خود از یک تحریف آشکار را دارد. او به شدت خود را به آنچه واقعا نویسنده می گوید پایبند میداند و به «تغییر، ،لغزش جابه جایی و انتشارهای پنهان اندیشمند توجه می کند تا «کودکی به او بدهد که فرزند خودش ،باشد اما هیولامانند بیش از سی سال پس از بیان این اظهارات، اکنون دیگر دلوز هیولاهای کوچک بسیاری برای خود دارد؛ ری زامبی های بی ریشه متافیزیسین های سرگیجه،آور، زمین طبیعت گرایان پرجنب وجوش استعلایی گرایان مسحور شده و عاطفی گرایان پرشور هدف من در این کتاب این است که فرزند دیگری به او بدهم که در نام خانوادگی با او سهیم باشد: «دارک دلوز».
روزی دلوز به یکی از دوستان اش گفت که یک کتاب ارزشمند» حداقل سه کارکرد دارد ،جدل ،بازیابی و آفرینندگی در نوشتن کتاب، نویسنده باید آشکار کند که (۱) پژوهشهای دیگر به خطا رفته اند؛ (۲) بصیرتی بنیادین مغفول مانده؛ و (۳) مفهومی جدید میتواند خلق شود. شما هر سهی این موارد را در این کتاب خواهید یافت اول علیه «معیار شادی» بحث کنم که این امر دلوز را همچون یک اندیشمند ساده لوح و آری گوی اتصال ستایش می کند دوم نیروی مخرب منفیت را با پرورش «نفرت از این جهان» احیاء میکنم و سوم توطئه ای از سوی اصطلاحات مخالف ارائه میکنم که از وظیفه ی شادی بخش آفرینش فاصله می گیرند.

کتاب دارک دلوز

اندرو کالپ
اندرو کالپ استاد تاریخ و نظریه رسانه در دانشکده مطالعات انتقادی در موسسه هنر کالیفرنیا است. او نویسنده کتاب دلوز تاریک (مینسوتا، 2016) است.