کتاب فلسفه دین

God, Freedom, and Evil
خدا ، اختیار و شر
کد کتاب : 111670
مترجم :
شابک : 978-9649168401
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 288
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1977
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب فلسفه دین اثر الوین پلنتینگا

فلسفه دین به بررسی اندیشه‌های دینی می‌پردازد و در این زمینه تفکر فلسفی انجام می‌شود. این حوزه شامل تحلیل دقیق اصطلاحات، دلایل، و شواهدی است که برای مدعاها، فرضیه‌ها، و استدلال‌ها در دین ارائه می‌شوند.

در کتاب حاضر، الوین پلانتینجا، یک فیلسوف برجسته و مورد بحث آمریکایی، به تبیین دو مسئله مهم در فلسفه دین می‌پردازد: الحاد طبیعی و الاهیات طبیعی. وی در بخش اول، مسئله شر را بررسی و استدلال‌های مختلف مرتبط با این موضوع را معرفی می‌کند. در بخش دوم، براهین اثبات وجود خدا را مورد بررسی قرار می‌دهد و به اعتراض‌هایی که در این زمینه مطرح شده‌اند پاسخ می‌دهد.

کتاب "فلسفه دین: خدا، اختیار، و شر" به مدت سال‌ها منبعی مهم و تأثیرگذار برای مطالعه و تحقیقات در زمینه فلسفه دین بوده است. پلانتینجا در این اثر به سادگی و روانی در ارائه مطالب پرداخته و این کتاب برای مخاطبانی که تخصصی در این حوزه نیستند نیز کاربردی است.

کتاب فلسفه دین

الوین پلنتینگا
الوین کارل پلنتینگا فیلسوف دین آمریکایی برجسته است.الوین پلانتینگا در سال ۱۹۳۲ در ایالت میشیگان آمریکا متولد شد. پدر وی دانش‌آموخته فلسفه و وابسته به کلیسای اصلاح‌شده بود. الوین هم راه پدر را در پیش گرفت و در کالج کالون به آموزش فلسفه پرداخت. وی در این باره می‌گوید: جاذبه کالج کالون برای ترکیب فعالیت جدی فلسفی با علاقه و دل بستگی اصیل دینی بود. مسئله مهم در این کالج یافتن ربط و نسبت‌های فعالیت علمی و عقلانی با حیات دینی بود. در سال ۱۹۵۴ برای تکمیل تحصیلات فلسفی خود به دانش...