کتاب تمدن و سرمایه داری 3

Civilization and Capitalism 15th-18th Century
جلد سوم: منظری جهانی
کد کتاب : 111725
مترجم :
شابک : 978-6222771058
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 850
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1979
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب تمدن و سرمایه داری 3 اثر فرنان برودل

کتاب « تمدن و سرمایه داری» " جلد سوم: منظری جهانی " نوشته « فرنان برودل» به همت نشر علمی و فرهنگی منتشر شده است.
فرناند برودل با بررسی دقیق زندگی مادی مردمان ماقبل صنعتی در سرتاسر جهان، نحوه نگاه مورخان به موضوع خود را به طرز چشمگیری تغییر داد. جلد اول غذا و نوشیدنی، لباس و مسکن، جمعیت شناسی و ساختار خانواده، انرژی و فناوری، پول و اعتبار، و رشد شهرها را توصیف می کند.
فرنان برودل مورخ فرانسوی است که در دهه های 1950 و 1960 عضو مکتب تاریخ نگاری و تاریخ اجتماعی فرانسه آنال بود. او شاگرد هنری هاوزر بود. برودل بر نقش عوامل اجتماعی-اقتصادی در مقیاس بزرگ در ساخت و نگارش تاریخ تأکید کرد. همچنین می توان او را یکی از پیشگامان نظریه سیستم های جهان دانست.

کتاب تمدن و سرمایه داری 3

فرنان برودل
فرنان برودل زاده ۲۴ اوت ۱۹۰۲ و درگذشته ۲۷ نوامبر ۱۹۸۵، یک مورخ فرانسوی و یکی از چهره‌های سرشناس مکتب آنال در قرن ۲۰ میلادی و پس از جنگ جهانی دوم بود. تحقیقات و پژوهش‌های وی شامل: جهان مدیترانه‌ای، تمدن و سرمایه‌داری و هویت فرانسه بوده است. برودل از مخالفان سرسخت تاریخ به مثابه واقعه‌نگاری بود و بر آن تاکید داشت که نکات ظریف جغرافیایی و اقتصادی در جوامع، یعنی نیروهای زیرزمینی و ناپیدایی که در دراز مدت به تحولات تاریخی دامن می زنند را بیابد. حوزه مطالعات وی بیش از هر کج...