کتاب تمدن و سرمایه داری 1

Civilization and Capitalism 15th-18th Century
سنجش امکان های انضمامی در ساختارهای زندگی هر روزه (سده های پانزدهم تا هجدهم…)
کد کتاب : 61150
مترجم :
شابک : 978-6004369022
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 790
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1979
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب تمدن و سرمایه داری 1 اثر فرنان برودل


فرناند برودل با بررسی دقیق زندگی مادی مردمان ماقبل صنعتی در سرتاسر جهان، نحوه ی نگاه مورخان به موضوع خود را به طرز چشمگیری تغییر داد. جلد اول غذا و نوشیدنی، لباس و مسکن، جمعیت شناسی و ساختار خانواده، انرژی و فناوری، پول و اعتبار، و رشد شهرها را توصیف می کند. فرناند برودل با مکتب تأثیرگذار تاریخگرایی نو مرتبط است که از گسست بزرگ از پارادایم روایی مسلط در اوایل قرن بیستم حمایت می کرد. و رویکردی به تاریخ را در بر می گرفت که علوم اجتماعی را با تاریخ مشکل محور ادغام می کرد. برودل به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین مورخان قرن بیستم ستایش می‌شود، اما. برودل خود را در انبوهی از مواد غوطه ور کرد و با داستان های معقول و منطقی برای گفتن ظاهر شد، فهم نظریات او در عمل کمی مشکل است.
در بخشی از کتاب آمده است:
« بین سدههای پانزدهم تا هجدهم وقتی جمعیت افزایش یا کاهش می یافت، همه چیز تغییر می کرد. در هنگام افزایش جمعیت، تولید و تجارت نیز فزونی می گرفت. زمین های بایر، | جنگل ها، مرداب ها و تپه ها به زیر کشت میرفتند؛ صناعت پخش می شد؛ روستاها و شهرها توسعه می یافتند؛ افراد مایل به جابه جا شدن چند برابر می شدند و بسیاری پاسخ های مثبت به چالش فشارهای افزایش جمعیت داده می شد. البته به همان نسبت، جنگ ها و درگیری ها، سودطلبی و باغی گری نیز افزایش می یافت؛ سپاهیان و گروههای مسلح نیز زیاد می شدند؛ جوامع در مقیاسی بسیار بزرگ و در زمان خود به طور غیر عادی طبقات نو کیسه و ممتاز تولید می کردند؛ دولیت ها در هر دو جهت خوب و بد رشد می کردند؛ تحقق کارهای ممکن به نسبت شرایط معمول بسی آسان تر می شد. این ها نشانه های معمول بود. افزایش جمعیت همیشه موهبتی بی ضرر نیست؛ گاه سودمند است و گاه نتیجه معکوس میدهد. هر جمعیت، وقتی افزایش می یابد، رابطه اش با فضایی که اشغال کرده و ثروتی که در اختیار می گذارد متفاوت می شود.»

کتاب تمدن و سرمایه داری 1

فرنان برودل
فرنان برودل زاده ۲۴ اوت ۱۹۰۲ و درگذشته ۲۷ نوامبر ۱۹۸۵، یک مورخ فرانسوی و یکی از چهره‌های سرشناس مکتب آنال در قرن ۲۰ میلادی و پس از جنگ جهانی دوم بود. تحقیقات و پژوهش‌های وی شامل: جهان مدیترانه‌ای، تمدن و سرمایه‌داری و هویت فرانسه بوده است. برودل از مخالفان سرسخت تاریخ به مثابه واقعه‌نگاری بود و بر آن تاکید داشت که نکات ظریف جغرافیایی و اقتصادی در جوامع، یعنی نیروهای زیرزمینی و ناپیدایی که در دراز مدت به تحولات تاریخی دامن می زنند را بیابد. حوزه مطالعات وی بیش از هر کج...
نکوداشت های کتاب تمدن و سرمایه داری 1
Braudel succeeds in presenting a thorough picture of how the great trends of history were created by their smallest parts.
برودل موفق می شود تصویری کامل از چگونگی ایجاد روندهای بزرگ تاریخ توسط کوچکترین بخش های آنها ارائه دهد.
Elizabeth Grossman

This is the most remarkable picture of human life in the centuries before the human condition was radically changed by the growth of industry that has yet been presented.
این چشمگیرترین تصویر از زندگی بشر در قرن ها قبل از اینکه شرایط بشر به طور اساسی توسط رشد صنعتی ای که هنوز وجود دارد تغییر کند است.
J.H. Plumb

قسمت هایی از کتاب تمدن و سرمایه داری 1 (لذت متن)