کتاب سرگذشت اجتماعی توالت در ایران

Social history of toilet in Iran
کد کتاب : 111936
شابک : 978-6227695069
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب سرگذشت اجتماعی توالت در ایران اثر حانیه سادات میرمحمد

مجموعه "سرگذشت اجتماعی اشیا" به منظور فهم تاریخ معاصر ایران از طریق شیوه‌های متفاوت به کارگیری اشیا ایجاد شده است. اشیا، بیشتر از چیزهای ساده، دورانداختنی و بی‌هویت نیستند؛ بلکه می‌توانند تأثیرات عمیقی بر روابط اجتماعی ما داشته باشند و در تکوین تاریخ اجتماعی ما نقش‌آفرین باشند. این مجموعه نشان می‌دهد که چگونه می‌توانیم از طریق مفاهیمی مانند تقویم، خزینه توالت و رژلب به درک مدرنیته بپردازیم.

این کتاب به یک شیوه‌ی ساده و قابل فهم نوشته شده است که نه تنها برای پژوهشگران و دانشجویان، بلکه برای عموم مردم نیز قابل فهم و مفهوم است. از طریق این کتاب، می‌توانیم سرگذشت پرفراز و نشیب توالت را در ایران از گذشته تا امروز شناسایی کنیم و تأثیرات آن را در شهرسازی، معماری، ادبیات، فرهنگ، هنر و سایر جوانب زندگی مشاهده نماییم.

کتاب سرگذشت اجتماعی توالت در ایران

قسمت هایی از کتاب سرگذشت اجتماعی توالت در ایران (لذت متن)
براساس آمارها در تهران تنها ۹۴۳۷ سرویس بهداشتی وجود دارد که ۷۵ درصد از این سرویسهای بهداشتی عمومی در پارکها ۱۰ درصد در سطح شهر ۹ درصد در میدانهای میوه و تره بار ۴ درصد در پایانه های اتوبوسرانی و ۲ درصد نیز در فروشگاههای زنجیره ای شهروند (زیر نظر شهرداری احداث شده.اند با این حال بیش از دو هزار چشمه از آنها به دلیل مشکلات قنی و یا متروکه بودن و تأمین نکردن امنیت قابل استفاده نیستند. با یک ضرب و تقسیم ساده در می یابیم در تهرانی که ۷۵۱ کیلومتر مربع مساحت و بیش از ۱۳ میلیون نفر جمعیت دارد (محبی، ۳ اسفند ۱۳۹۸ باید بیش از ۳۶۰ هزار سرویس بهداشتی قابل استفاده وجود داشته باشد که به استانداردهای جهانی نزدیک شویم با وجود این در بهترین حالت حتی سالانه هزار چشمه سرویس بهداشتی هم در شهر ساخته نمی شود