کتاب شنل

The Overcoat
شاهکار جاویدان گوگول
کد کتاب : 112590
مترجم :
شابک : 978-6009186983
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 32
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1842
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب شنل اثر نیکلای گوگول

کتاب «شنل: شاهکار جاویدان گوگول»، داستان کوتاهی به قلم نویسنده‌ی شهیر روسی، نیکلای گوگول است. داستان کوتاه شنل (The Overcoat)، اگر نه بهترین، دست‌کم مشهورترین اثر نیکلای گوگول، غول ادبیات قرن نوزدهم روسیه است.
این اثر که نخستین‌بار در سال 1842 میلادی به چاپ رسید، درباره‌ی کارمند فقیر و نگون‌بختی به نام باشماچکین است که پس از صرفه‌جویی فراوان، برای در امان ماندن از زمستان سخت شهر خود، شنلی گران‌قیمت و اعیانی تهیه می‌کند، غافل از آنکه همین شنل قرار است بلای جان او شود.
داستان شنل تأثیر زیادی بر ادبیات روسیه داشته‌ است که این امر باعث گفته‌ی معروف فیودور داستایفسکی شد: «ما همه از شنل گوگول درآمده‌ایم.» بر پایه‌ی این داستان نمایش‌نامه‌ها و فیلم‌های گوناگونی ساخته‌شده‌ است.
در بیان اهمیت این اثر همین بس که نویسنده‌ی بزرگی چون فئودور داستایوفسکی، بارها به ستایش از آن پرداخته و تأثیری غیرقابل انکار از سبک و دورنمایه‌ی آن گرفته است. داستایفسکی این داستان را منشأ کل ادبیات جدید روسی می‌دانست. ارزش این کتاب هم مثل «بازرس» و «نفوس مرده» در تحلیل‌های عمیق آن است.
طنز گزنده، شخصیت‌پردازی استادانه و برخورداری از درونمایه‌ی انتقادی، سه مولفه‌ی همیشه حاضر در تمام آثار گوگول‌اند که با هنرمندی تمام در داستان جاوادانه‌ی شنل نیز با یکدیگر ترکیب شده‌اند.
کتاب شنل داستانی به قلم نیکلای واسیلیویچ گوگول و ترجمۀ محمد آسیم است که توسط انتشارات ادیسون منتشر شده است .مطالعه این اثر را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی کلاسیک پیشنهاد می‌شود.

کتاب شنل

نیکلای گوگول
نیکلای واسیلیویچ گوگول، زاده ی 31 مارس 1809 و درگذشته ی 4 مارس 1852، نویسنده ی اوکراینی الاصل روس بود.گوگول در روستای ساروچینتسی واقع در اوکراین کنونی به دنیا آمد. او در کودکی به عمویش در اجرای نمایش هایی به زبان اوکراینی کمک می کرد.گوگول در سال 1820 به مدرسه ی هنری نیژین رفت و تا سال 1828 در آن جا ماند. او در همین مدرسه، نویسندگی را آغاز کرد و به بازیگری نیز علاقه مند شد. گوگول در سال 1831 اولین مجموعه از داستان های خود را به چاپ رساند و خیلی زود با بازخوردهای بسیار مثبتی رو به رو شد. او بعد...