کتاب ارزش همه چیز

The Value of Everything
ساختن و ستاندن در اقتصاد جهانی
کد کتاب : 113786
مترجم :
شابک : 978-6222345013
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 390
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1402
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب ارزش همه چیز اثر ماریانا مازوکاتو

«ارزش همه چیز» نوشته‌ی ماریانا مازوکاتو، کاوشی پیشگامانه درباره‌ی مفهوم ارزش و تخصیص آن در اقتصادهای مدرن است. مازوکاتو مفاهیم رایج خلق و توزیع ارزش را به چالش می‌کشد و از خوانندگان می‌خواهد که در نقش بازیگران مختلف، در شکل‌دهی اقتصاد تجدیدنظر کنند. عنوان «ارزش همه چیز»، به‌طور خلاصه موضوع اصلی کتاب را در‌بر می‌گیرد؛ تحقیق در مورد اینکه چه چیزی در سیستم‌های اقتصادی ارزش را تشکیل می‌دهد و بررسی اینکه چه کسی در ایجاد ارزش واقعی کمک می‌کند و از آن سود می‌برد. هدف مازوکاتو، تعریف مجدد روایت حول ارزش، به چالش‌کشیدن خرد متعارفی است که اغلب موفقیت مالی را با خلق ارزش واقعی برابر می‌داند. این کتاب به‌طور انتقادی چارچوب‌های اقتصادی غالب را بررسی می‌کند که اغلب نمی‌توانند بین استخراج ارزش و خلق ارزش تمایز قائل شوند. مازوکاتو استدلال می‌کند که نفوذ نامتناسب بخش مالی و افزایش فعالیت‌های رانت‌جویانه، محرک‌های واقعی ارزش اقتصادی را مخدوش کرده است. تأکید عنوان بر «اقتصاد واقعی»، تمرکز نویسنده بر فعالیت‌های محسوس و مولد است که به ارزش اساسی جامعه کمک می‌کنند. کاوش کتاب در مورد ارزش، به نقش شرکت‌ها در شکل‌دادن به نتایج اقتصادی گسترش می‌یابد. مازوکاتو مشارکت شرکت‌ها را فراتر از موفقیت مالی بررسی می‌کند و بر اهمیت کسب‌وکارهایی که در نوآوری، تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری می‌کنند، تأکید می‌کند.
«ارزش همه چیز»، فراخوانی برای این است که سیاست‌گذاران، مشاغل و شهروندان را به چالش بکشد تا دیدگاه‌های خود را در مورد ایجاد و توزیع ارزش، تجدید‌نظر کنند. مازوکاتو با زیر سوال بردن هنجارهای تثبیت‌شده و ارائه‌ی چارچوبی جدید برای درک ارزش، خوانندگان را بر آن می‌دارد تا به این فکر‌کنند که چگونه می‌توان سیستم‌های اقتصادی را برای اولویت‌دادن به رفاه جامعه تغییر شکل داد. کتاب ماریانا مازوکاتو، کاوشی قابل تأمل درباره‌ی مفهوم ارزش در اقتصادهای مدرن است. عنوان، مأموریت اصلی کتاب را در بر می گیرد؛ تحقیقی در مورد اینکه چه چیزی واقعا ارزش را تشکیل می‌دهد و چالشی برای تصورات تثبیت‌شده در مورد اینکه چه کسی به اقتصاد واقعی کمک می‌کند و از آن سود می‌برد. رویکرد جذاب و در دسترس مازوکاتو باعث می‌شود این کار سهم ارزشمندی در بحث در مورد آینده‌ی سیستم‌های اقتصادی و تأثیر آنها بر رفاه اجتماعی داشته باشد.

کتاب ارزش همه چیز

ماریانا مازوکاتو
ماریانا مازوكاتو (متولد 16 ژوئن 1968) اقتصاد دان با تابعیت دوگانه ایتالیایی - آمریكایی است. وی استاد دانشکده دانشگاه لندن در زمینه اقتصاد نوآوری و ارزش عمومی است و بنیانگذار / مدیر موسسه آنها برای نوآوری و اهداف عمومی (IIPP) است. وی همچنین عضو شورای مشاوران اقتصادی دولت اسکاتلند و شورای مشاوره اقتصادی آفریقای جنوبی است. در سال 2019 ، او به کمیته سیاست توسعه سازمان ملل متحد پیوست.ماتزوکاتو نویسنده کتاب "دولت کارآفرین: تخریب افسانه های عمومی در برابر بخش خصوصی" و "ارزش همه چیز: ایجاد و تحقق اقت...