کتاب فلسفه سیاسی ماکیاولی

The political philosophy of Niccolò Machiavelli
کد کتاب : 11680
مترجم :

شابک : 9786002784414
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 359
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب فلسفه سیاسی ماکیاولی اثر فیلیپو دل لوکزه

کتاب فلسفه سیاسی ماکیاولی مقدمه ای جدید و انتقادی در اندیشه ماکیاولی برای دانشجویان سیاست و فلسفه است.
همه دانشجویان اندیشه سیاسی غرب با آثار نیکولو ماکیاولی روبرو می شوند. با این وجود ، نوشتار او همچنان محققان و خوانندگان زیادی را متحیر کند.

کتاب فلسفه سیاسی ماکیاولی شرح روشنی از اندیشه ، نظریه های اصلی و ایده های اصلی ماکیاوللی است. این کار با روشی جدید ، که مبتنی بر رویکرد مسئله دار مدرسه کمبریج نیست ، با کارهای او درگیر می شود. با توجه به نیازهای خاص دانش آموزانی که نیاز به درک صحیح از ایده های ماکیاولی دارند ، این کتاب کمک ایده آلی برای مطالعه این فیلسوف تأثیرگذار و چالش برانگیز است.

ویژگی های کلیدی:
زندگی ماکیاولی و زمینه های تاریخی و نظری مربوط به او را ارائه می دهد.
بررسی های دقیق متون متداول ماکیاولی ، از جمله شهریار ، گفتمان ها ، تاریخ های فلورانس و هنر جنگ.
به روشنی مهمترین مفاهیم ماکیاولی را نشان می دهد و مشخص می کند که چگونه آنها همچنان در فلسفه سیاسی غرب طنین انداز می شوند. توجه ویژه ای به زبان ماکیاولی و مضامین اصلی فلسفه او مانند ویرتو، درگیری ، تاریخ و دین دارد.

کتاب فلسفه سیاسی ماکیاولی

فیلیپو دل لوکزه
فیلیپو دل لوکزه، زاده ی سال 1969، نویسنده ای ایتالیایی است.دل لوکزه استاد تاریخ اندیشه ی سیاسی در دانشگاه برونل، عضو ارشد تیم تحقیقات در دانشگاه ژوهانسبورگ، و عضو هیئت علمی کالج بین المللی فلسفه در پاریس است. تحقیقات او بیشتر بر عصر مدرن، تاریخ فلسفه و مارکسیسم تمرکز دارد. او کتاب های تاریخی و فلسفی متعددی نوشته که همگی با موفقیت همراه بوده اند.
قسمت هایی از کتاب فلسفه سیاسی ماکیاولی (لذت متن)
معاهده صلح لدی، ( ۲۳) که به سال ۱۴۵۴ امضا شد، وضعیت متوازن بادوامی میان دولت های بزرگ منطقه ای در ایتالیا تقویم کرد: دولت های میلان، ونیز، فلورانس و دولت پاپ و پادشاهی ناپل. فرانچسکو اسفورتسا، ( ۲۴) فرمانده قدرتمندی که دوک میلان شده بود، و لورنتسو دمدیچی [ پیر ] ، شاعر اومانیست و رئیس قدرتمندترین خانواده فلورانس، نقش ضامن معاهده مزبور را تقبل کردند و دوره ای از صلح، آسایش و رونق را برای کل شبه جزیره به ارمغان آوردند. شهریاران و حاکمان [ دولت های منطقه ای مزبور ] ، به جای جنگیدن با یکدیگر، به استثنای چند مورد معدود، توانستند کل انرژی های خود را وقف ساخت گنجینه های معماری، هنری و فرهنگی اواخر رنسانس کنند. ( ۱۰ ) با این حال، این دوره صلح همچنین به اهمال و غفلت از پرورش هنر جنگ و فرهنگ دفاع از سرزمین خود در برابر دشمن نیز مساعدت رساند. ظرف این دوره از شکوفایی علوم مقدماتی، ( ۲۵) هنرهای آزادمنشانه، و افول هنرهای رزمی، دشمنان گوناگونی در بیرون از مرزهای ایتالیا در حال افزایش هرچه بیشتر قدرت خویش بودند.

کشف آمریکا از سوی کریستف کلمب، کامیابی در بازپس گیری شبه جزیره ایبریا ( ۲۶) به دست فردیناند پادشاه آراگون و ایزابلا ملکه کاستیا، و مرگ لورنتسو د مدیچی [ پیر ] در فلورانس، سال ۱۴۹۲ را به منزله سالی تعیین کننده در تاریخ اروپا متمایز می سازد. مرگ لورنتسو در مقایسه با دو حادثه دیگر واقعه کم اهمیت تری به نظر می رسید، حوادثی که آثار چشمگیری در مقیاس جهانی به دنبال داشتند. هرچند، این واقعه را نباید دست کم گرفت، زیرا بازنمای نقطه گسست در توازن شکننده قدرتی بود که حدود چهل سال سایه خویش را بر وضعیت صلح آمیز ایتالیا و از این رو اروپا گسترانیده بود.

با این حال، تنش میان خانواده های آریستوکرات، و تنش مابین این خانواده ها و مردم، ایجاد جبهه ای واحد را در برابر خاندان مدیچی دشوار ساخت. در حالی که هدف خانواده های آریستوکرات مهم و نیرومند احیای نظام به راستی الیگارشیکی بود، که خاندان مدیچی در آن در مقام خاندان نخست میان خاندان هایی با حقوق برابر قرار می گرفت، ( ۳۲) قشر پایین تر جمعیت مصرانه در پی احیای رژیمی مساوات طلب تر و حکومتی مبتنی بر فرمانروایی مردم عادی ( ۳۳) بودند. با وجود این، هنگامی که پی یرو مدیچی نالایق و بی کفایت، که احساس می کرد اضمحلال قدرتش قریب الوقوع است، با شتاب از شارل هشتم استقبال کرد و قلاع فلورانس را بدون مشورت با احدی در شهر به متجاوز تسلیم کرد، واکنش [ مخالفان ] در برابر وی شدید بود و موجب سرنگونی رژیم مزبور شد. سرانجام جمهوری از دست رژیم خاندان مدیچی آزاد شد.