کتاب زن - فاطمه فاطمه است

Fatemeh is Fatemeh
کد کتاب : 11433
شابک : 978-6009018796
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 326
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 17
زودترین زمان ارسال : ---

فاطمه فاطمه است (زن)
Fatima is Fatimah
مجموعه آثار (21)
کد کتاب : 4832
شابک : 978-0000433572
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 328
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 31
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب زن - فاطمه فاطمه است اثر علی شریعتی

شاید نتوانیم کسی را بیابیم که نام علی شریعتی را تا به حال نشنیده باشد. شریعتی مردی است که بر جوانان هم عصر خود و حتی بعد از خود توانست اثر بگذارد. بسیار زنانی هستند که متأثر از گفته ها و نوشته های شریعتی توانستند جایگاه حقیقی خود را بیابند. شاید بتوان گفت این کتاب نقش بزرگی در این عرصه داشته است.

نسخه اول از این کتاب به نام فاطمه فاطمه است در 214 صفحه به چاپ رسید و در نسخه دوم به نام زن در 326 صفحه توسط انتشارات سپیده باوران به چاپ رسیده است. این کتاب مجموعه سخنرانی هایی است که به چاپ رسیده و نه تنها کتابی در مورد زندگی حضرت فاطمه است بلکه پیرامون مسائل مربوط به زن در دین اسلام و از منظر نگاه غربی و شرقی می پردازد. در ادامه به طور مقصل درباره مسئله حجاب بحث می کند.

کتاب زن - فاطمه فاطمه است

علی شریعتی
علی شریعتی مَزینانی، مشهور به دکتر علی شریعتی (زادهٔ ۲ آذر ۱۳۱۲ در روستای مزینان، سبزوار – درگذشت ۲۹ خرداد ۱۳۵۶ در ساوت‌همپتون، انگلیس) نویسنده، جامعه‌شناس و پژوهشگر دینی اهل ایران، از مبارزان و فعالان مذهبی و سیاسی و از نظریه‌پردازان انقلاب اسلامی ایران بود. شریعتی نگرشی نوین به تاریخ و جامعه‌شناسی اسلام عرضه کرد. او بازگشت به تشیع حقیقی و انقلابی را نیرویی برای تحقق عدالت اجتماعی قلمداد می‌کرد. شریعتی، علاوه بر شهرت زیادش برای سهم داشتن در انقلاب ایران، به&zwn...
دسته بندی های کتاب زن - فاطمه فاطمه است
قسمت هایی از کتاب زن - فاطمه فاطمه است (لذت متن)
هجرت آغاز شد؛ مسلمانان به مدینه رفتند، خواهرش رقیه نیز با عثمان که به هجرت حبشه رفته بودند، رفتند و در آخر، پیغمبر و ابوبکر نیز پنهانی مکه را ترک کردند. و فاطمه و خواهرش ام کلثوم از مکه خارج شدند؛ ناگهان یکی از اشرار قریش که در آزار پیغمبر سابقه بسیار داشت خود را به آنان رسانید و از مرکب به سختی بر زمینشان کوفت.

علی و فاطمه اکنون در خانه ای بیرون شهر، دور از زندگی و روزمرگی و شهر، زندگی می کنند در قریه قبا، هشت کیلو متری جنوب مدینه کنار مسجد قبا. اینجا همان جایی است که پیغمبر، در هجرت، پیش از آنکه به شهر وارد شود یک هفته ماند و علی که سه روز بعد از وی از مکه خارج شد در قباء به پیغمبر رسید. و سپس پیغمبر از آنجا برای نخستین بار به مدینه وارد شد و اسلام آزاد را در این شهر بنیاد کرد و مسجد خود را که خانه خدا و مردم ا ست پی ریخت و تاریخ را آغاز نمود.

ر که او را دوست می دارد، زندگی ندارد و هر که او را دوست می دارد این خود زندگی است. فاطمه اش را و علی اش را نزد خود می آورد. درست مثل خود، خانه ای از گل و شاخ و برگ و درخت خرما و درش از مسجد و دیوار به دیوار خانه خویش و دو پنجره رو به روی هم، یکی از خانه علی و دیگری از خانه محمد.