کتاب از جان گذشته به مقصود می رسد

Nima Yooshij
زندگی،شعر و اندیشه نیما یوشیج - نام آوران اندیشه و هنر 3
  • 16,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: نگاه نگاه
    نویسنده:
کد کتاب : 11491
شابک : 978-6003762961
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 191
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب از جان گذشته به مقصود می رسد اثر شمس لنگرودی

در این کتاب می توان با روحیات و خلقیات نیما به خوبی آشنا شد. نیمایی که در جوانی می خواست چریک بشود و محرومان را از بند ستم برهاند، نیمایی که عاشق می شود و تهمت های زیادی هم به جان می خرد. نیمایی که در شهرهای مختلف معلمی می کند و از همه مهم تر نیمایی که شاعر است.

در این کتاب می توان به خوبی روند شکل گیری شعر نو و در واقع شعر مورد علاقه نیما در دوران زندگی اش را دنبال کرد؛ دوره های سکوت شعری اش، دوره های پرکاری. تعریفی که از زمان اقامتش در شهرهای مختلف ارائه می دهد و دلبستگی ها و دل زدگی هایش از افراد و چیزهای مختلف. در این کتاب می بینیم که نیما چه علاقه عجیبی به یوش داشت.

کتاب از جان گذشته به مقصود می رسد

شمس لنگرودی
محمد تقی جواهری گیلانی (شمس لنگرودی) در سال ۱۳۲۹ در محله آسید عبدالله لنگرود متولد شد. وی در دبستان کورش و دبیرستان‌های امیرکبیر، ملی محمدیه و خیام شهر لنگرود تحصیل کرد و در سال ۱۳۴۸ دیپلم ریاضی گرفت. علاقه پدر به شعر و کتابخوان بودن مادر سبب شد که به شعر و ادبیات علاقه‌مند شود و در سال ۱۳۴۶ اولین شعرش که تقلیدی از اشعار نادر نادرپور بود در هفته‌نامه امید ایران چاپ شد. وی در سال ۱۳۵۴ به تهران رفت و در دبیرستان دخترانه خوارزمی مشغول به تدریس ادبیات فارسی شد ولی پس از چند ماه به ...
دسته بندی های کتاب از جان گذشته به مقصود می رسد