کتاب پارادوکس بازیگر

actor paradox
نظریه ای متفاوت درباره بازیگری
کد کتاب : 115273
مترجم :
شابک : 978-6227858440
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 108
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

معرفی کتاب پارادوکس بازیگر اثر دنی دیدرو

دنی دیدرو (۱۷۸۴-۱۷۱۳) فیلسوف عصر روشنگری اروپا را در ایران عموما با رمان‌های ژاک قضاوقدری و اربابش، برادرزاده‌ی رامو و راهبه به یاد می آورند. گردآوری تنظیم و ویرایش دایره المعارف مستدل دانش هنر و پیشه‌ها هم به همت او بود. روحیه‌ی منتقدانه‌اش و اندیشیدن به شیوه‌های نو در رمان نویسی، نقد نقاشی، ادبیات دراماتیک و هنر بازیگری، ادبیات و هنر قرن هجدهم را دگرگون کرد.
پارادوکس بازیگر رساله ای درباره‌ی بازیگر، روش‌های اجرای نقش و کنترل احساسات است که دیدرو به شیوه‌ی بازیگری دوره‌ی خود پرداخته و با انتقاد از روش مرسوم بازیگری، نظریه‌ای متفاوت را برای اجرای درام بورژوایی و درام جدی مطرح کرده و درباره ی شیوه‌ای از هنر بازیگری بحث کرده که قابلیت اجرای درام‌های عصر روشنگری و دوره ی مدرن را داشته باشد.
دیدرو بازیگری را به چشم هنر می‌بیند؛ هنری که موازین آن را باید با مطالعه، تمرین، تفکر و تجربه آموخت. پارادوکس بازیگر سال ۱۸۳۰ بعد از مرگ دیدرو در فرانسه منتشر شد.

کتاب پارادوکس بازیگر

دنی دیدرو
دنی دیدرو، زاده ی 5 اکتبر 1713 و درگذشته ی 31 جولای 1784، نویسنده، منتقد و فیلسوف فرانسوی بود. او یکی از برجسته ترین شخصیت های عصر روشنگری به حساب می آید.دنی دیدرو در لانگر فرانسه به دنیا آمد. او تحصیلات اولیه ی خود را نزد عالمان فرقه ی یسوعی طی کرد و در همین دوره بود که به مطالعه ی کتاب علاقه مند شد و در این میان آثار کلاسیکی مانند هوراس و هومر نزد او محبوبیتی خاص پیدا کرد. دیدرو در سال 1732 با اخذ درجه ی فوق لیسانس در رشته ی ادبیات و فلسفه از دانشگاه پاریس فارغ التحصیل شد و با این که پدرش، ...