کتاب زیباترین غریق جهان

The Handsomest Drowned Man in the World
و مرد کهن سال با بال های بس بزرگ
کد کتاب : 116155
مترجم :
شابک : 978-6009819331
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 64
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1968
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب زیباترین غریق جهان اثر گابریل گارسیا مارکز

در داستان کوتاه و ژرف زیباترین غریق جهان، خواننده با دهکده‌ای ناشناس روبه‌روست و چون ناشناس است، می‌تواند هر جای جهان باشد.هر جایی که «حیاط‌هایی دارد از سنگ که در آن‌ها گلی نمی‌روید؛ دهکده‌ای در انتهای دماغه‌ای بی‌آب و علف» و جهان ما چقدر از این جاها دارد. روزی از دریا که «آرام و سخاوتمند بود» پیکری به سوی ساحل می‌آید و… زیباترین غریق جهان یکی از ژرف‌ترین و زیباترین سروده‌های جهان است؛ یکی از زیباترین و ژرف‌ترین آمیزش‌های خیال و واقعیت . افسانه و حقیقت است در رثای جان‌باختگان و شهیدان تاریخ… سرزمینی که مردمان آن به آگاهی و شناخت دست می‌یابند و فرهیختگان و قهرمانان جان‌باخته خود را پاس می‌دارند و ارج می‌گذارند، به سرزمینی الهام‌بخش تبدیل می‌شود.
داستان کوتاه مرد کهن سال با بال های بس بزرگ، یکی از داستان‌های ژرف و درخشان مارکز است که مابین دو رمان بسیار مهم صدسال تنهایی و پاییز پدر سالار منشر شده است. بسیاری از مفسران این اثر را بهترین و شاخص‌ترین نمونه واقع‌گرایی جادویی (رئالیسم جادویی) می‌دانند و بر این عقیده‌اند که مرد کهن سال همانا خود مارکز است که پس از شهرت و مقبولیت عام پس از انتشار صدسال تنهایی، در معرض قضاوت مردم و گروه‌هایمختلف قرار می‌گیرد و به تدریج از یادها می‌رود. مرد کهن سال در واقع نماد انسان فرهیخته است و فرهیختگی در جوانی دست نمی‌دهد.

کتاب زیباترین غریق جهان

گابریل گارسیا مارکز
گابریل خوزه گارسیا مارکز، زاده ی ۶ مارس ۱۹۲۷ در دهکده ی آرکاتاکا درمنطقه ی سانتامارا در کلمبیا - درگذشته ی ۱۷ آوریل ۲۰۱۴، رمان نویس، نویسنده، روزنامه نگار، ناشر و فعال سیاسی کلمبیایی بود. او بین مردم کشورهای آمریکای لاتین با نام گابو یا گابیتو (برای تحبیب) مشهور بود و پس از درگیری با رییس دولت کلمبیا و تحت تعقیب قرار گرفتنش در مکزیک زندگی می کرد. مارکز برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات در سال ۱۹۸۲ را بیش از سایر آثارش به خاطر رمان صد سال تنهایی چاپ ۱۹۶۷ می شناسند که یکی از پرفروش ترین کتاب های جهان...