کتاب جنس اول

The First Sex: The Natural Talents of Women and how They are Changing the World
توانایی های زنان برای دگرگونی جهان
کد کتاب : 11619
مترجم :
شابک : 978-600-7439-88-3
قطع : رقعی
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

در فهرست کتاب هایی که زندگی تان را دگرگون خواهند کرد

معرفی کتاب جنس اول اثر هلن فیشر

کتاب جنس اول، اثری نوشته ی هلن فیشر است که اولین بار در سال 1999 به چاپ رسید. هلن فیشر در این کتاب اعلام می کند که «آینده متعلق به زنان است.» این نویسنده با نگاه به دوران پیش از تاریخ نشان می دهد که چگونه ساختار خاص ذهن زنانه، بانوان را قادر می سازد تا «تفکر شبکه ای» یا «تفکر سنتزی» داشته باشند که در مقایسه با ذهن خطی تر یا «تفکر مرحله ای» در مردان متفاوت است. فیشر با خاطراتی جذاب و داستان هایی شگفت انگیز آشکار می کند که استعدادهای خاص زنان—توانایی های کلامی برتر، حس های دقیق و غیره—چگونه به موفقیت آن ها در جهان پزشکی، تعلیم و تربیت، ارتباطات، حقوق، فعالیت های بشردوستانه و سیاست کمک کرده است. تغییرات جامعه نیز، مزیتی به زنان داده است: استعدادهای منحصر به فرد بانوان در عصر مدرن، بسیار مورد نیاز است.

کتاب جنس اول

هلن فیشر
هلن فیشر، زاده ی ۳۱ می ۱۹۴۵، دانشمند، محقق در زمینه ی انسان شناسی و نویسنده ای آمریکایی است. عمده ی فعالیت فیشر در زمینه ی رفتارشناسی انسان است. او محقق ارشد موسسه ی کینزی در دانشگاه ایندیانا و عضو مرکز مطالعات تکاملی انسان در گروه انسان شناسی در دانشگاه راتگرز است. فیشر پیش از همکاری با دانشگاه راتگرز، پژوهشگر موزه ی تاریخ طبیعی آمریکا در نیویورک بود.
نکوداشت های کتاب جنس اول
This eye-opening book will change the way you see yourself, your family, and the world around you.
این کتاب روشنگرانه، شیوه نگاهتان به خودتان، خانواده تان و جهان اطرافتان را تغییر خواهد داد.
Barnes & Noble

An original and quite enjoyable book.
کتابی بدیع و بسیار لذت بخش.
The New York Times Book Review

Fisher synthesizes the insights of her own discipline and those of psychology, sociology, ethnology and biology into good news for women.
فیشر، بینش های متعلق به خود را با روانشناسی، جامعه شناسی، قوم شناسی و زیست شناسی ترکیب، و آن را به خبرهایی خوب برای زنان تبدیل می کند.
Publishers Weekly Publishers Weekly

قسمت هایی از کتاب جنس اول (لذت متن)
در سایر کشورهای جهان نیز زنان با روندی روزافزون در حال پیوستن به صنعت ارتباطات هستند. در تحقیقی که در سال ۱۹۹۵، سازمان ملل روی چهل کشور به عمل آورد، بیش از ۵۰ درصد از دانشجویان علوم ارتباطات را زنان تشکیل می دادند. براساس این تحقیق در اروپای شرقی و آمریکای لاتین تقریبا ۴۵ درصد از گویندگان تلویزیون زن بودند. در کشورهای آلمان، زلاندنو، استرالیا، سوئد، مالزی، آفریقا و آمریکای لاتین ۳۵ تا ۴۰ درصد از تهیه کنندگان تلویزیونی را زنان تشکیل می دادند و این رقم در هندوستان تقریبا به ۳۰ درصد می رسید. حتی در ژاپن که تنها ۱۰ درصد پست های مدیریتی و تخصصی به زنان تعلق دارد، تقریبا ۱۹ درصد از گویندگان تلویزیون زن هستند.

دورنمای موقعیت زنان در رسانه های رادیو و تلویزیون بسیار روشن به نظر می رسد. بنا به دلایلی که در فصل دوم بحث شد، زنان هنوز نتوانسته اند در عرصه ی شرکت های تجاری، پست های مدیریتی رده بالایی را احراز کنند. اما در گردهمایی هایی که طی آن ها تهیه کنندگان تصمیم می گیرند چه برنامه هایی را تولید کنند، نقش فعال و کلیدی بر عهده دارند. براساس شواهد موجود، سالی استین لند (Sally Steenland)، قائم مقام پیشین کمیته ملی زنان شاغل، معتقد است زنان در رادیو و تلویزیون، «از زمینه ی مساعدی برای کسب رده های مدیریتی برخوردارند.»

طی میلیون ها سال زنان و مردان مسئولیت های مختلفی بر عهده داشته اند، مسئولیت هایی که نیازمند مهارت های متفاوتی نیز بوده اند. با گذر قرون متمادی و انتخاب طبیعی قوی ترها، تفاوت های ظریفی در مغز زنان و مردان پدید آمد. در حقیقت می توان گفت یک زن به هنگام تولد، زن به دنیا می آید.