کتاب بدون مرز

Without Borders
خاطرات شفاهی سیدعلی اکبر طباطبائی؛ جانشین فرماندهی سپاه پاسداران در سوریه
کد کتاب : 122271
شابک : 978-6227510461
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 528
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب بدون مرز اثر گل علی بابایی

بدون مرز روایت زندگانی سید علی اکبر است؛ نوجوان پرجنب وجوشی که در پس کوچه های محله های باغ نظر چیذر و شمیران قد کشید و همراه اهالی باصفای محله های خوش آب و هوای شمال پایتخت، شاهد پیروزی انقلاب الهی مردم ایران بر طاغوت در بهمن ۱۳۵۷ بود. وی سپس به جرگه ی جوانان سبزپوش سپاه انقلاب پیوست.

سید با آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعثی صدام ضد مردم ایران، راهی جبهه های غرب و جنوب کشور شد. در سال دوم جنگ، برای آموزش نظامی رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان، مدتی به کرانه های شرقی مدیترانه اعزام گردید. پس از بازگشت به کشور تا پایان دفاع هشت ساله ی ملت ایران به تناوب در جبهه ها حضور داشت. جنگ که تمام شد، سید با حضور در سرزمین بالکان، به یاری مسلمانان مظلوم بوسنی و هرزگوین در مقابله با وحشی گری های اروپای متمدن شتافت.

سال ۱۳۸۲، در پی سقوط رژیم بعثی صدام، سید اکبر مسئولیت انجام بخشی از تدابیر حاج قاسم سلیمانی، فرمانده مقتدر نیروی قدس سپاه برای سروسامان دادن به اوضاع عراق را به عهده گرفت.

راوی بدون مرز همچنین ناگفته های بسیاری از حضور ده ساله اش در قاره ی سیاه را برای مولف این کتاب بازگو کرده است. وی در فرجام بازروایی خاطرات خود، از چهار سال جنگ سخت و نفس گیرش با تروریست‌های تکفیری در شام بلازده، از آن سحرگاه هولناک سیزدهم دی ۱۳۹۸ در فرودگاه بین المللی بغداد نیز رازهای فراوانی را بر ملا ساخته است.

(برگرفته از متن ناشر)

کتاب بدون مرز

گل علی بابایی
گل‌علی آقابابایی‌پور معروف به گل‌علی‌ بابایی در سال ۱۳۳۹ در روستای برار شهرستان چالوس به دنیا آمد. او پژوهشگر و مستندنگار دفاع مقدّس، یگان‌نویس و لشکرنویس است و به‌عنوان یکی از پرکارترین و مؤثرترین چهره‌های ادبیات پایداری و مقاومت شناخته می‌شود. او و حسین بهزاد دو پدیدآور همپای صاعقه هستند که این کتاب باعث ایجاد تحوّل در گونهٔ مستندنگاری دفاع مقدّس شد.